×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معاون مطبوعاتی بر تولید محتوای سالم در رسانه های سلامت محور تاکید کرد

به گزارش اشراف به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی، محمد سلطانی‌فر روز دوشنبه در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما دارو و صنایع وابسته در مصلی امام خمینی (ره) ضمن تشریح فضای حاکم بر رسانه های سلامت محورگفت: از مجموع ۵۷۶ مجوز انتشار رسانه های سلامت محور، ۱۷۰ پروانه انتشار در حوزه پایگاه های خبری اینترنتی صادر شده است.

وی حمایت ویژه از پایگاه های خبری را یکی از سیاست های اصلی این معاونت در حوزه رسانه های سلامت محور عنوان و خاطرنشان کرد: دنیای امروز به فعالیت رسانه های مجازی توجه ویژه ای دارد.
سلطانی فر ‏ادامه داد: هیات نظارت بر مطبوعات در راستای حمایت از نشریات تخصصی، روند اعطای مجوز به نشریات این حوزه را سرعت بخشیده و متقاضیان این نشریات هم اکنون در اولویت دریافت مجوز قرار دارند.
 
معاون مطبوعاتی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنابر وظیفه ذاتی خود در حمایت از تولید محتوای  سالم در این حوزه، فعالیت این رسانه ها را توسعه می دهد اما ضرورت دارد وزارت بهداشت نیز نظارت ویژه و جدی تری بر تولید محتوای رسانه های حوزه سلامت داشته باشد.
سلطانی فر افزود: برخی مردم با مراجعه به پایگاه های خبری سلامت محور خود را از رفتن نزد پزشکان بی نیاز می بینند و تصمیم می گیرند از دارو یا سیستم مراقبتی خاصی استفاده کنند که این مساله سلامت آنها را به مخاطره می اندازد.
وی در این رابطه افزود: اعطای مجوز به رسانه های سلامت محور و شناسنامه دار کردن آن ها، فعالیت این رسانه ها را گسترش داده و تلاش می کنند در چهارچوب های خاص حرفه ای به فعالیت خود ادامه دهند.

سلطانی فر با اشاره به مشکلات حرفه خبرنگاری و نگرانی های روزمره خبرنگاران از تخصیص ۳ هزار سهمیه برای بیمه پایه و ۳هزار سهمیه برای بیمه تکمیلی خبرنگاران خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با دانشگاه شهید بهشتی درباره پایش سلامت روزنامه نگاران و خبرنگاران تدوین شده و به زودی اجرا می‌شود، خبرنگاران در دو سطح “عمومی” و “بیماری های خاص نظیر سرطان مورد پایش سلامت قرار می گیرند. همچنین همکاری نزدیکی با انجمن اهدای عضو کشور برای نهادینه سازی و ترویج فرهنگ اهدای عضو صورت گرفته است..
معاون مطبوعاتی با بیان اینکه ۳۳ ناشر کتاب برای حضور در سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی و دارویی مورد حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  قرار گرفته اند گفت: مبلغ یکصد میلیون تومان از سوی معاونت فرهنگی برای حضور این ناشران در نمایشگاه در نظر گرفته شد تا کتاب ها را با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار دانشجویان رشته های پزشکی و داروسازی قرار دهند و با توجه به تخفیف ۲۰درصدی ناشران، همه کتاب های ارائه شده با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.
وی یادآور شد: سال گذشته ۳۸ نشریه سلامت محور در نمایشگاه کتب علوم پزشکی و دارویی حضور داشتند که این رقم امسال به ۵۰ نشریه رسیده است.
چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما دارو و صنایع وابسته در مصلی امام خمینی (ره) در فضایی بالغ بر ۳۵ هزار مترمربع با حضور ۳۶۰ شرکت داخلی و خارجی برپا شده است.
این نمایشگاه از دوم تا چهارم مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای عموم هموطنان است و در کنار نمایشگاه بین المللی ایران فارما دارو و صنایع وابسته، سومین نمایشگاه کتب علوم پزشکی و دارویی، دومین نمایشگاه رسانه های سلامت و نمایشگاه طلای سبز برپا است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.