×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجلس با تعقل بیشتری در مورد لایحه‌های حوزه خانواده ورود کند

به گزارش اشراف، قاسم جعفری بجنوردی در نشست بررسی طرح مجلس برای ممنوعیت ازدواج زیر۱۸ سال که در حاشیه اولین کنگره ملی خانواده برگزار شد، گفت: سابقه این بحث در مجلس شورای اسلامی به حدود دو سال می رسد. واقعیت این است که نمایندگان مجلس باید برای صاحبان علم و منطق هم ادله بیاورند.

رئیس مرکز تحقیقات بنیادی اسلامی با انتقاد از بخشی از مصوبات مجلس گفت: چون سابقه نمایندگی مجلس را دارم باید بگویم که متاسفانه بخشی از مصوبات عوامانه رأی می آورند یعنی نمایندگان به بحث علمی طرح ها ورود نمی کنند و فراکسیونی و گروهی رأی می دهند، این خلاف فرمایش امام راحل است که فرمودند مجلس باید در رأس امور باشد.

وی با اشاره به نتیجه تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس درباره سن ازدواج گفت: نتیجه پژوهش ها کاملا خلاف رأی نمایندگان است و این نشان می دهد نمایندگان فعالیت محققانه ای انجام نداده اند.

جعفری بجنوردی با بیان اینکه اصل خانواده و تشکیل آن برای همه روشن و مشخص است، گفت: قطعا عقد ازدواج ها مانند همه قراردادهای دیگر نیاز به شرایطی دارد که در روایات ما از آن به عنوان اصل بلوغ یاد شده است. اگر به این موضوع توجه کنیم بسیاری از مسائل رفع می شود.

وی تصریح کرد: چطور جوان ۱۵ ساله می تواند رأی بدهد و سرنوشت مملکتش را مشخص کند اما همین جوان نمی تواند زندگی خودش را اداره کند.

این محقق گفت: تأکید ما بر روی منطق است و پژوهش های علمی، نه سیاسی کاری و رأی های جناحی.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.