×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توقف ضبط cvr جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک اول

به گزارش اشراف-سیدوحید حسینی، تورج دهقانی زنگنه امروز در نشست اعلام نتیجه بازخوانی اطلاعات جعبه‌سیاه هواپیمای بوئینگ اوکراینی اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه، جعبه‌های سیاه از ۲۷ تیر ۹۹ تا ۳ مرداد ۹۹ در آزمایشگاه بررسی سانحه دفتر تحقیقات هواپیمایی کشوری BAE در فرانسه بازخوانی شد.

وی ادامه داد: این کار تحت مسئولیت سازمان هواپیمایی ایران و با مساعدت کشور فرانسه انجام شد. نماینده آمریکا به عنوان کشور سازنده، نماینده اوکراین به عنوان کشور بهره‌بردار و نماینده فرانسه به عنوان کشور ارائه‌دهنده خدمات، سازمان هواپیمایی کشوری را در این فرایند کمک کردند.

دهقانی زنگنه افزود: ‌از کشورهای کاندا، انگلیس و سوئد که اتباع آنها در حادثه بوئینگ اوکراینی جان باختند، در این فرایند دعوت شد تا نماینده داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: نماینده کشور ایکائو هم جهت تسهیل همکاری بین کشورها در این فرایند حضور داشت.

دهقانی زنگنه افزود: داده‌ها به خوبی بازیابی شد و به اطلاعات قابل تحلیل تبدیل شد.

وی افزود: همزمان با زمان محاسبه شده درباره عملکرد کردن فیوزهای مجاورتی موشک، ضبط اطلاعات در ضبط‌کننده داده‌های پروازی در ساعت ۶:۱۴ و ۵۶ ثانیه همه متغیرهای پروازی عادی و هواپیما در شرایط نرمال بوده و CVR هواپیما تا ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک، اپل را ضبط کرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه اقدامات و مشارکت صورت‌گرفته در فرایند بازخوانی براساس استانداردهای انکس۱۳ بوده است، گفت:‌در داخل کابین پرواز سه نفر کرو و یک نفر معلم بوده است که هر سه م توجه شرایط غیرعادی و تا آخرین لحظات مشغول هدایت هواپیما بوده‌اند.

وی ادامه داد: معلم خلبان بعضی راهنمایی را انجام می‌دهد از جمله اینکه هر دو موتور هواپیما فعال هستند را به خلبان اعلام می‌کند و با توجه به اینکه صدای کابین پس از ۱۹ ثانیه پس از انفجار قطع می‌شود و موشک دوم ۲۵ ثانیه پس از آن شلیک و به مجاورت هواپیما رسیده، تحلیلی در مورد عملکرد و آثار موشک دوم از جعبه‌های سیاه هواپیما به دست نمی‌آید، چرا که قطعات ناشی از موشک اول و اصابت آن به هواپیما موجب قطع هم‌زمان جعبه‌های CVR و FDR در ۱۹ ثانیه پس از آن شده است.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی ایران از دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشور فرانسه جهت همکاری‌های بازخوانی تشکر می‌کند، گفت: اطلاعات استخراج‌شده در اختیار نمایندگان کشورهای ذیربط قرار گرفته است تا تحلیل‌های ایمنی و فنی خود را در چارچوب استانداردهای ایکائو به سازمان هواپیمایی ایران ارائه کند.

زنگنه افزود: این اقدامات با هدف ایمنی و جلوگیری از رخدادهای مشابه صورت می‌گیرد و هر نوع استفاده سیاسی از این فراینده ضمن اینکه در تعارض با اهداف مورد تصریح ایکائو است، روند رسیدگی به سانحه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی گفت: سازمان هواپیمایی ایران از تمام ذینفعان درخواست می‌کند که از هر نوع و استفاده از این اطلاعات که در راستای ایمنی نباشد خودداری کنند. /

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.