×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بودجه‌مان نصف یک فیلم است

به گزارش اشراف- مریم مرادی،  اولین نشست خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور محمدمهدی عسگرپور دبیر این دوره از جشنواره به صورت مجازی امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست محمدمهدی عسگرپور با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث به وجود آمدن شرایط متفاوت در کسب و کار شده است، گفت: برگزاری جشنواره‌های سینمایی نیز به دلیل همین مساله با تغییرات بسیاری مواجه هستند. طی یک سال گذشته جشنواره‌های جهانی زیادی بودند که دستخوش تغییرات شدند و برخی برگزار و بعضی دیگر برگزار نشدند و بخشی نیز به صورت دوگانه و به صورت مجازی و فیزیکی برگزار شدند. فکر می‌کنم نبض سینمای جهان و اساساً جشنواره‌ها با همین چند جشنواره بزرگ می‌زند.

وی ادامه داد: جشنواره جهانی فیلم فجر در واقع اولین رویداد سینمایی بود که با کرونا مواجه شد. وقتی کرونا شیوع پیدا کرد، بحث تعویق جشنواره مطرح شد که در مرحله اول قرار شد در خردادماه سال گذشته جشنواره برگزار شود اما در آن سال در همه جای دنیا برای برگزاری جشنواره‌های بین المللی مجوز صادر نشد و ما نیز در ادامه به این نتیجه رسیدیم که با یک بیماری ناشناخته مواجه شده‌ایم بنابراین اولین جشنواره‌ای بودیم که برگزاری رویدادمان را لغو کردیم.

برپایی جشنواره جهانی فیلم در نیمه اول خرداد

وی یادآور شد: در همین راستا به دنبال روش‌های مختلف از برگزاری جشنواره بودیم که یکی از این روش‌ها استفاده از پلتفرم‌های مختلف بود. در یک سال گذشته بسیاری از جشنواره‌های بین المللی برگزار شدند که برخی کاملاً فیزیکی و برخی فیزیکی و مجازی و تعدادی نیز تنها به صورت مجازی برگزار شد. ما نیز با توجه به شرایط فعلی تصمیم گرفتیم که این دوره از جشنواره طبق تاریخ همیشگی یعنی نیمه اول خردادماه برگزار شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.