×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیا روسیه آماده حمله به اوکراین است؟

به گزارش اشراف-سیده مهدیه قرشی، ایالات متحده در حالی از تجمع گسترده نیروهای نظامی روسیه در امتداد مرز با اوکراین ابراز نگران کرده است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، علناً به مسکو درباره آغاز عملیات نظامی علیه اوکراین هشدار داده است. همچنین مقامات آمریکایی به متحدان ناتو در مورد این نگرانی ها اطلاع داده اند، و گزارش شده است که بیل برنز، رئیس سیا، این موضوع را با مقامات کرملین در جریان مذاکرات اخیر در مسکو در میان گذاشته است. حال سوال اصلی این است که آیا روسیه برای تهاجم گسترده به اوکراین آماده می شود؟ چه عواملی ممکن است بر دورنمای جنگ تأثیر بگذارد؟ و آمریکا و اروپا چگونه باید با این خطر مواجه شوند؟

مرکز منافع ملی امریکا همزمان با بیشتر شدن تنش های میان روسیه و اوکراین، روز جمعه، ۱۹ نوامبر، یک در پانلی، کارشناسان سیاسی را گرد هم آورد تا درباره این سؤالات مهم به بحث و تبادل نظر بپردازند. اعضای این پانل را به ترتیب افراد زیر تشکیل می دادند:

جورج بیبی، معاون رئیس جمهور و مدیر مطالعات مرکز منافع ملی، رئیس سابق تحلیل روسیه در آژانس اطلاعات مرکزی و مشاور سابق دیک چنی معاون رئیس جمهور در مورد سیاست روسیه، ملیندا هرینگ، معاون مدیر مرکز اوراسیا شورای آتلانتیک و سردبیر سابق نشریه اوکراین آلرت است. او نایب رئیس هیئت مدیره بنیاد اروپای شرقی در کیف، عضو هیئت نظارت سازمان غیردولتی حق حمایت در اوکراین و عضو ارشد موسسه تحقیقات سیاست خارجی است.

مایکل کوفمن مدیر برنامه مطالعات روسیه در مرکز تحلیل دریایی و عضو موسسه کنان در واشنگتن دی سی است که در نیروهای مسلح، قابلیت های نظامی و استراتژی روسیه تخصص دارد.

دیمیتری سوسلوف معاون مرکز مطالعات جامع اروپایی و بین المللی و مدرس ارشد در دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی روسیه است. او نویسنده مقالات متعددی در مورد روابط ایالات متحده و روسیه و تغییرات در نظم جهانی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.