×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیا برتری هوایی آمریکا مانع از حمله روسیه به ناتو می شود؟

به گزارش اشراف-سیده مهدیه قرشی، در حالی که روسیه همچنان کودکان، مراکز زایمان و مناطق مسکونی را با حملات هوایی و موشک های کروز هدف قرار می دهد، تعداد کشته های غیرنظامی در اوکراین به سرعت در حال افزایش است. با این حال، به‌نظر می‌رسد که برنامه‌ریزان جنگ روسیه به‌جای اینکه با محکومیت‌های بین‌المللی نسبت به چنین حملاتی منصرف شوند، قصد دارند تلاش‌های خود را برای نابودی و تصرف اوکراین ادامه دهند. در حالی که رهبران نظامی روسیه در مورد تشدید حملات خود به اوکراین تردیدی نشان نداده‌اند، دلایل متعددی وجود دارد که چرا ولادیمیر پوتین و رهبران نظامی او قبل از رویارویی مستقیم با ناتو دوبار فکر می‌کنند.

در حالی که نتیجه جنگ روسیه با اوکراین ممکن است سرنوشت رژیم پوتین را تعیین کند، رهبران روسیه احتمالاً به شدت تمایلی به جنگ با غرب ندارند و در این میان، یکی از دلایل اصلی این موضوع ممکن است فرودستی آشکار نیروی هوایی روسیه در برابر ناتو باشد.

مقایسه ای گذرا بین نیروی هوایی روسیه و میزان و توانایی های نیروی ناتو نشان می دهد که روسیه نمی تواند در آسمان با ایالات متحده و ناتو رقابت کند. طبق گزارش‌ها، روسیه نه تنها تعداد بسیار کمی از جنگنده‌های رادارگریز نسل پنجم Su-57 را در مقایسه با صدها جنگنده حمله مشترک اف-۳۵ که توسط غرب اداره می‌شود، استفاده می‌کند، بلکه نیروی پیشرفته‌ Su-34 و Su-30 روسیه به احتمال زیاد تهدیدی بسیار معتبر برای ناتو به شمار نمی روند. بنابراین، دارایی های هوایی ایالات متحده و ناتو که در غرب روسیه قرار گرفته اند، ممکن است در ماموریت اصلی بازدارندگی در برابر هرگونه حمله احتمالی روسیه به ناتو موفق باشند.

در واقع، در حالی که روسیه همچنان تهدیدی اساسی برای ایالات متحده و ناتو محسوب می‌شود، در واکنش به نمایش ضعیف ارتش روسیه در اوکراین، تصورات در مورد توانایی واقعی رزمی روسیه تغییر کرده است. به گفته دپتولا کارشناس موسسه مطالعات هوافضای میچل، پوتین نمی‌خواهد با ناتو مقابله کند، زیرا با توجه به عملکرد فوق‌العاده ضعیف نیروهای نظامی او تاکنون، که در اوکراین مشهود است، نیروهای نظامی او در درگیری با ناتو چندان دوام نمی‌آورند. با این حال، عامل دیگری برای نگرانی روسیه وجود دارد: F-35. گزارش ها حاکی از آن است که پدافند هوایی موثر و متحرک جاده ای روسیه S-400 موفق شده است اهداف بالقوه آسیب پذیر روسیه را در برابر حملات هوایی اوکراین حفاظت کند. در حالی که پیچیدگی نسبی اس-۴۰۰ های روسی ارتقا یافته و همچنان توجه زیادی را به خود جلب می کند، مطمئناً کاملاً محتمل به نظر می رسد که این سیستم های پیشرفته روسی توسط هواپیماهای رادارگریز ایالات متحده مانند F-35 یا بمب افکن های B-2 منهدم شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.