×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تانک های Leopard-2 آلمان به شکست روسیه کمک خواهند کرد

به گزارش اشراف- سیده مهدیه قرشی: آمریکا و متحدانش با تصمیم برای ارسال تانک به اوکراین و افزایش ۶ برابری تولید توپخانه هایشان،در حال حرکت به سمت جنگ علیه روسیه هستند. همانطور که بیش از یک سال طول کشید تا به الحاق اروپای شرقی توسط جوزف استالین پاسخ داده شود، عزم غرب برای مقاومت در برابر تلاش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای انقیاد اوکراین، روندی طولانی مدت بوده است. با این وجود در شرایط کنونی، همه چیز برای پاسخ کوبنده به اقدامات روسیه فراهم شده است.

پوتین متقاعد شده بود که می تواند ائتلاف غربی را پشت سر بگذارد، اما مقاومت جبهه غرب، خلاف این فرضیه را ثابت کرده و هر تردیدی در مورد رویارویی با مسکو را از بین برده است. جو بایدن مصمم است که آرزوهای روسیه برای هژمونی در اروپا را یک بار برای همیشه از بین ببرد. علیرغم تردیدهای اولیه، اولاف شولز، صدراعظم آلمان با ارسال تانک های لئوپارد ۲ به اوکراین موافقت کرد. تصمیم وی هم اهمیت نمادین و هم کاربردی دارد چراکه به طور نمادین، آلمان را از سختگیری هایی که پس از جنگ جهانی دوم تحت آن عمل می کرد، رها می کند و در عمل، کشورهایی مانند لهستان و فنلاند را آزاد می کند تا تانک های ساخت آلمان را در اسرع وقت برای کمک به حمله آتی اوکراین در بهار امسال انتقال دهند. البته بریتانیا قبلاً قول داده بود که چهارده تانک چلنجر ۲ را به کیف تحویل دهد. لهستان و کشورهای بالتیک هم علناً از آلمان برای کنار گذاشتن موضع خود در برابر کمک به اوکراین با تانک ها فشار می آورند. با این وجود، کاترین گورینگ اکارت، معاون رئیس جمهور بوندستاگ در توییتر اعلام کرد: پلنگ آزاد شد. او افزود: “اکنون او می تواند به سرعت به اوکراین در مبارزه با تهاجم روسیه کمک کند…” در مجموع، اوکراین انتظار دارد ۱۰۰ تانک لئوپارد ۲ از دوازده کشور دریافت کند.

نیروی محرکه در تغییر موضع قاطعانه آلمان در برابر اعزام تانک، وزیر دفاع جدید این کشور، بوریس پیستوریوس بود که حمایت خود را از مبارزه اوکراین علیه تجاوز روسیه پنهان نکرده است و از بوندسوهر در گام اولیه خواسته است تا فهرست موجودی تانکهای خود را بررسی کند. در حالی که برخی در حزب سوسیال دموکرات به مفاهیم منسوخ دستیابی به نوعی توافق با پوتین و کاماریلاش چسبیده‌اند، شرکای ائتلاف شولز، دموکرات‌های آزاد و سبزها، در فشار برای موضع سخت‌گیرانه‌تری ایستاده اند.

اتحادیه دموکرات مسیحی نیز که رهبر آن فردریش مرز اعلام کرد، “این تصمیم درست است.” در اصل، شولز تسلیم امری اجتناب ناپذیر شد. این اقدام آلمان، باید را در شرایط پیچیده ای قرار داد. ظاهرا بایدن متعهد شده است که سی تانک ام-۱ آبرامز را به اوکراین بفرستد، اقدامی که شولز در ازای تغییر مخالفت قبلی خود با تامین تانک به اوکراین خواسته بود. این تصمیم برای افزایش تولید نظامی توپخانه است که باید کرملین را نیز نگران کند. همچنین این در حالی است که سهام روسیه رو به کاهش است اما آمریکا توانایی افزایش سریع تولید را دارد. در عین حال، بایدن نشان می دهد که آمریکا برای مدت طولانی در حال مبارزه است. واقعیت صریح این است که بایدن در حال تبدیل شدن به یک رئیس جمهور جنگی است. پوتین می‌گوید که می‌تواند بایدن را زیر پا بگذارد. اما ظاهرا اشتباه محاسبه کرده بود و فکر می کرد که می تواند در یک هفته اوکراین را تصرف کرده و  ائتلاف غربی را شکست دهد. در واقع پوتین با یک مبارزه ای روبروست که پایان آن نزدیک است و حضور اتئلاف غربی امریکایی در مقابلش و حمایت آنها از اوکراین، تا حدودی می تواند مشخص کند که وقتی پوتین به اوکراین حمله کرد، حکم زوال خود را امضا نمود.

 

 

 

منبع: نشنال اینترست/ Jacob Heilbrunn

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.