×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تلاشم را برای عضویت سریع سوئد و فنلاند در ناتو می‌کنم

به گزارش اشراف- احسان فرجی: دبیر کل ناتو از تلاش این ائتلاف برای هموار کردن مسیر پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو خبر داد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز شنبه اعلام کرد که تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که سوئد و فنلاند تا نشست سران ناتو در لیتوانی، که قرار است ۱۱ تا ۱۲ جولای برگزار شود، به این ائتلاف ملحق می شوند.

دبیر کل ناتو در کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد: به سختی تلاش می کنم تا اطمینان حاصل کنم که آنها تا اجلاس ویلنیوس عضو (ناتو) خواهند شد.

استولتنبرگ در عین حال یادآور شد که توپ از نظر فنی در زمین ناتو نیست، زیرا ناتو پیش از این تصمیم تاریخی خود را برای دعوت از سوئد و فنلاند برای عضویت در این ائتلاف گرفته و همه متحدان ناتو پروتکل‌های الحاق این دو کشور را امضا کردند.

دبیر کل ناتو همچنین تاکید کرد: آنچه اکنون باقی مانده است، روند تصویب آن پروتکل ها در تمامی ۳۰ کشور عضو ناتو است. به گفته استولتنبرگ تا به امروز ۲۸ کشور از ۳۰ عضو ناتو این پروتکل ها را تصویب کرده اند و تنها ترکیه و مجارستان باقی مانده اند.

استولتنبرگ افزود: من از همه متحدان ناتو می خواهم که تصویب پروتکل ها را نهایی کنند.

در ۱۸ مه ۲۰۲۲، هلسینکی و استکهلم درخواست‌های خود را برای پیوستن به ناتو به مقر این ائتلاف ارسال کردند، اما این روند توسط ترکیه، به عنوان عضو ناتو مسدود شد. ترکیه از دو کشور خواسته است تا سازمان‌های کردی وابسته به پ. ک. ک را به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی کنند، مظنونان به تروریسم و دست داشتن در کودتای ۲۰۱۶ را به آنکارا تحویل دهند و ممنوعیت ارسال سلاح به ترکیه را لغو کنند.

برای پیوستن به ناتو تأیید همه اعضای این سازمان ضروری است و تا کنون ۲۸ کشور از ۳۰ کشور موافقت خود برای عضویت سوئد و فنلاند را در ناتو اعلام کرده‌اند، اما تا کنون ترکیه و مجارستان درخواست سوئد و فنلاند را تأیید نکرده‌اند. در خواست سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو پس از جنگ روسیه در اوکراین صورت گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.