×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازداشت مهاجران توسط گشت مرزی ایالات متحده از سال ۲۰۰۷ تا کنون به بالاترین سطح رسید

به گزارش اشراف – هدیه اردبادی: براساس گزارش‌ها، مأمورین در ماه مه ۱۳۲ هزار و ۸۷ بازداشت کردند. این اولین باری است که از آوریل ۲۰۰۷ تا کنون، تعداد بازداشت شدگان مرزی به بیش از ۱۰۰،۰۰۰ رسیده است و در ماه می این رقم پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ افزایش چشمگیری داشته است. دستگیری مهاجران در مرزها در حالی انجام شده که از بازداشت شدگان ۱۱۵۰۷ نفر کودکانی بودند که به تنهایی مسافرت می کردند و ۸۴.۵۴۲ نفر نیز گروه های خانوادگی بودند.
سال گذشته نیز ۳۹۶.۵۷۹ فرد غیرمستقیم پس از ورود غیرقانونی به امریکا دستگیر شدند، در حالی که در سال ۲۰۰۰ این رقم بیش از ۱.۶ میلیون نفر بود. با این حال در اوایل دهه ۲۰۰۰، مهاجران بدون مدارک، بیشتر، افراد مجرد مکزیکی را شامل می شدند که به دنبال کار بودند و توسط گشت مرزی بازداشت شدند. اما در حال حاضر اغلب مهاجران، خانواده ها و کودکانی هستند که از بیم خشونت، خشکسالی و گرسنگی در آمریکای مرکزی به سوی مرزها روانه شده اند. این در حالی است که علی رغم ادعای مقامات آمریكایی در تلاش برای رسیدگی به مطالبات مهاجران و اسکان مناسب آنها، در سال گذشته شش کودک پس از بازداشت توسط ماموران مرزی جان باختند.
بیشتر مهاجران مرزی متعلق به کشورهای گواتمالا، هندوراس و السالوادور هستند. این کشورها عموما کشورهایی هستند که در معرض فعالیت باندهای خلافکار، خشونت و فقر قرار دارند. ترامپ رئیس جمهور امریکا برای مدیریت وضعیت مهاجران در مرزها مبلغ ۴.۵ میلیارد دلار درخواست کرده است، اما کنگره هنوز این درخواست را تصویب نکرده است. همچنین با توجه به اینکه ترامپ تهدید کرده است که در صورت عدم جلوگیری مکزیک از مهاجرت مردم از آمریکای مرکزی، تعرفه ۵ درصدی را بر محصولات مکزیکی اعمال خواهد کرد، لذا مقامات مکزیک این هفته به واشنگتن رفتند تا دولت ترامپ را از اجری این عمل، منصرف کنند. درهمین راستا حدود ۲۰۰ پلیس مهاجرت مکزیکی، برای جلوگیری از ورود حدود ۱۰۰۰ مهاجر آمریکای مرکزی، بزرگراه جنوبی منتهی به مرزهای امریکای شمالی را مسدود کردند. با این حال مسئولان گشت مرزی امریکا اعلام کرده اند که اقدامات مکزیک تا کنون نتوانسته از پیشروی مهاجران به مرزها جلوگیری کند.

منبع: گاردین

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.