×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ناتوانی ۶۱ درصد کارمندان برای پاسخ به ساده‌ترین سوالات امنیت سایبری

به گزارش اشراف- مهناز شعبانی: این مسئله یکی از یافته‌های جدید مرکز مطالعاتی TalentLMS بود که با همکاری شرکت «کِنا سکیوریتی» بررسی‌های جدید را به انجام رساند. در این مطالعه جدید ۱۲۰۰ کارمند حضور داشتند تا میزان دانش آنها برای به کارگیری بهترین روش‌های امنیتی و توانایی تشخیص تهدیدهای سایبری سنجیده شود.
در این بررسی مشخص شد تنها ۱۷ درصد افرادی که در سرویس‌های اطلاعاتی کار می‌کنند توانسته‌اند آزمون یاد شده با سوالات ساده را پشت سر بگذارند و در مقابل ۵۷ درصد کارمندانی که در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول به کار هستند از این آزمون سربلند بیرون آمدند.
همچنین مشخص شد ۹۳ درصد شرکت کنندگان در این بررسی که در بخش خدمات اطلاعاتی مشغول به کار بودند در دوره‌های امنیت سایبری شرکت کردند و در مقابل ۶۷ درصد کارمندان مراکز درمانی این قبیل دوره‌ها را پشت سر گذاشتند.
کارشناسان همچنین دریافتند ۶۰ درصد کارمندانی که موفق نشدن آزمون امنیت سایبری را پشت سر بگذارند خود را در مقابل تهدیدهای سایبری ایمن می‌بینند. در مقابل آنها ۷۴ درصد کارمندانی که به تمام سوالات به صورت اشتباه پاسخ دادند اعلام کردند که احساس کاملا ایمنی دارند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.