×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قاسمی: نشست ظریف، موگرینی و ۳ وزیر اروپایی آخر هفته جاری برگزار می‌شود

به گزارش اشراف، بهرام قاسمی گفت: برگزاری جلسه درباره مسایل داخلی کشورها که با یک نه بزرگ مواجه شد شکستی بود در ادامه شکست های ترامپ در سطح جهان و نه فقط در سیاست خارجی آمریکا یا منطقه و ایران.

سخنگوی وزارت خارجه چین را یکی از شرکای مهم و خوب ایران در حوزه اقتصادی خواند و تاکید کرد که وجود مشکل احتمالی بین برخی شرکت‌ها را نباید به روابط ایران و چین تعمیم داد چون روابط دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

قاسمی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه نظر شما در مورد اقدام چین در ممنوعیت سرمایه‌گذاری در ایران چیست به طوریکه به سرمایه‌گذاران خود اجازه سرمایه‌گذاری در ایران را نمی‌دهد، آن هم در شرایطی که چین تلاش می‌کند تا جاده ابریشم که از ایران می‌گذرد را از طریق پاکستان و افغانستان احیا کند، در این شرایط آیا از نظر ایران همچنان چین شریک مطمئنی برای همکاری‌های اقتصادی است و ایران حاضر به دادن امتیازات ویژه به چین است؟ با تاکید بر اینکه چین یکی از شرکای مهم و خوب ما در حوزه اقتصادی است، گفت: ما طی سالیان گذشته و امروز همکاری‌های بسیار گسترده‌ای با چین داریم البته این همکاری‌ها و گستردگی آن بدان معنا نیست که مشکلاتی در مقاطعی بین موسسات، شرکت‌ها و دستگاه‌های ذیربط رخ نمی‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: اطلاع ندارم و فکر هم نمی‌کنم که کسی شرکت‌های چینی را در رابطه با ایران محدود کرده باشد و برای آنها محدودیت و تهدیدی قائل شده باشد لذا فکر می‌کنم اگر مشکلاتی هم باشد به تفاهماتی برمی‌گردد که می‌تواند بین این شرکت‌ها وجود داشته باشد و احتمالا توافقی در بخش‌های مشخصی حاصل نشده است لذا نباید آنها را به همه روابط ایران و چین تعمیم داد.

قاسمی تاکید کرد که روابط ایران و چین روابط کهنی است و ایران برای چین و چین برای جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که سفر ظریف به منظور شرکت در نشستی با حضور موگرینی و سه وزیر امور خارجه اروپایی آخر هفته جاری برگزار می‌شود، گفت: دعوتی که صورت گرفته از طرف خانم موگرینی و صرفا به منظور بررسی اجرای برجام است.

وی درباره سرنوشت ۳۲ تن از کارکنان نفتکش ایرانی گفت: هنوز اطلاع دقیقی به دست‌مان نرسیده است.

این خبر تکمیل می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.