×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عابران ۲۷ درصد جان باختگان در تصادف‌ها هستند/ سهم بالای واژگونی

به گزارش اشراف،‌ سردار کمال هادیان‌فر بعدازظهر شنبه در بدو ورود به استان سمنان برای بازدید از روند اجرایی طرح نوروزی پلیس راه و در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم کنترل وسیله نقلیه دو مورد از مهمترین علت تصادفات نوروزی هستند، ابراز کرد: واژگونی قریب به نیمی از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی ناجا تا روز اول فروردین ماه ۹۸ واژگونی سهم بالایی از تصادفات جاده‌ای را داشته است، تاکید کرد: این امر نشان می‌دهد که عامل خستگی تا چه میزان می‌تواند در ناتوانی رانندگان برای کنترل وسایل نقلیه اثرگذار باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: استراحت پس از مدتی رانندگی یکی از مواردی است که به طور جدی پلیس راهور نسبت به آن تاکید دارد.

هادیان‌فر درباره جدیت پلیس در برخورد با رانندگانی که تخلفات حادثه‌ساز دارند، تاکید کرد: تنها طی ۲۴ ساعت منتهی به یکم فروردین ماه ۹۸ یک هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی رانندگان پرخطر در جاده‌های کشور توسط مأموران پلیس راه متوقف و راهی پارکینگ شده است.

وی با بیان اینکه تصادفات رانندگی ۲۴ ساعت گذشته باعث جان باختن ۴۱ نفر از هموطنان شده است، افزود: کرمانشاه و قزوین، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد بیشترین تصادفات فوتی و جرحی را به خود اختصاص دادند همچنین باید گفت ناپایداری جوی و بارندگی باعث افزایش سوانح رانندگی شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا خواستار توجه بیشترمسافران و رانندگان به نکات ایمنی در تردد جاده‌ای شد و ابراز کرد: ۶۸ درصد سوانح رانندگی در ۳۰ کیلومتری مناطق شهری رخ می‌دهد هرچند باید گفت برخی محورهای محدوده شهرها نیز در این امر دخیل هستند.

هادیان‌فر در ادامه بیان کرد: خودروهای حامل خانواده که مرتکب تخلف حادثه‌ساز شوند ساعتی توقیف می‌شوند و خودروهای تک سرنشین یا فاقد خانواده تا ۷۲ ساعت و برخی خودروها با توجه به اصرار رانندگان بر تخلفات، منطبق با سوابق گذشته، تا پایان نوروز در توقیف می‌مانند.

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد جان باختگان تصادف‌های رانندگی عابران هستند، گفت: استفاده نکردن عابران پیاده از پل‌های عابر و مکان‌های تردد ویژه عابران درصد بالایی از سوانح را پدید می‌آورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.