×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دونالد ترامپ هیچگاه به پیروزی مطلق علیه جنگ تجاری چین دست نخواهد یافت

به گزارش اشراف – هدیه اردبادی: در یک کارخانه تولیدی در ایالت شاندونگ ،کارگران روزانه هزاران قطعه ماشین را تولید می کنند. پس از بررسی این کارخانه به این نتیجه رسیدیم که هدف آنها یافتن مشتری جهت ارائه محصولاتشان می باشد. آنها از این مساله آگاه هستند که مشتری به دنبال چیست و نیاز اصلی او را می دانند و اینکه آیا این تولیدات شامل تعرفه های آمریکایی می باشند یا خیر. دلایل زیادی وجود دارند که چرا اعمال تعرفه ها آنگونه که باید تاثیرات خود را بر شرکت های چینی نگذاشته اند.
دلیل اولیه و اصلی این است که این تعرفه ها عمدتاً بر تولیدات دریایی اعمال شده اند. در کشور چین پیش بینی شده است که بازار قطعات یدکی در سال آتی به ۱۸۸ میلیارد دلار خواهد رسید و در سال ۲۰۳۰ در بازار جهانی از دولت آمریکا پیشی خواهد گرفت. چین نیز قادر به تامین بازار داخلی و جهانی خواهد بود.
برای تولید یک سری از قطعات همچون قطعات برقی هیچ جای دیگری از دنیا جز کشور چین قادر به تولید با کیفیت بسیار بالا نمی باشد. لذا زمانی که هیچ تامین‌کننده چینی در این زمینه وجود نداشته باشد تعرفه ها نسبت به مالیات های فروش اهمیت کمتری پیدا می کنند. ثانیا دور زدن این تعرفه ها کار چندان سختی نیست.
بسیاری از کارخانه های چینی جهت رهایی یا کاهش تعرفه ها اقدام به انتقال کارخانه های خود به دیگر کشور ها کرده اند. یکی از هوشمندانه ترین راه حل ها خرید تجهیزات و مواد اولیه از چین و تولید آنها در کشور مکزیک می باشد. سوماً مصرف کنندگان چینی مجبور بوده اند برای خرید کالا ها عوارض گمرکی پرداخت کنند و طی چندین دهه اخیر ملزم به پرداخت هزینه بیشتری جهت حمایت از تولیدات داخلی بوده اند. در مجموع آمریکا تنها بازار برای کالاهای چینی یا تنها حامی آن نمی باشد. با اعمال فشار های جاری توسط آمریکا ، دولت چین به صورت یکجانبه تعرفه ها را توسط دیگر ملل کاهش داده و بیشتر تمرکز خود را به روی تولیدات داخلی گذاشته است.
رشد اقتصادی چین با شیب ملایمی رو به جلو حرکت می کند و جنگ اقتصادی تنها توانسته کمی از سرعت آن بکاهد. اما دولتمردان چین همچنان به دنبال پایان دادن به این جنگ می باشند. البته این جنگ منجربه تخریب برخی از شرکت های آمریکایی شده است و دولت چین به خوبی این واقعیت را می داند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.