×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درخواست از ارشاد برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش اشراف- محمد سلطانی، حسین‌پور درمورد ارسال کتاب برای مشتریان گفت: «براساس این ایده با شرکت پست هم هماهنگی‌‌هایی صورت می‌گیرد تا کتاب‌‌ها پست شوند. حتی گلایه ناشران از کمبود جا برای غرفه‌هایشان، اینجا دیگر وجود ندارد. خارج از بحث کرونا، این طرح می‌تواند به ناشران کمک کند. چون همه شهروندان ممکن است امکان حضور فیزیکی در نمایشگاه نداشته باشند، اما این مدل برگزاری کمک‌کننده است؛ هم با تازه‌‌های نشر آشنا می‌شوند هم امکان خرید دارند.»

در ادامه به موضوعی که ناشران مطرح کردند، پرداختم که همه الان خودشان فروش آنلاین دارند، پس چرا باید این نمایشگاه مجازی را داشته باشیم، حسین‌پور گفت: «مطلوب این است که برگزاری نمایشگاه به‌صورت فیزیکی باشد، حضور خود نویسنده‌‌ها و گفت‌وگو‌هایی که صورت می‌گیرد، مطمئنا خیلی کمک‌کننده است. اما شرایط فعلی جامعه این امکان را به ما نمی‌دهد، برای همین به‌سمت برگزاری نمایشگاه به‌صورت مجازی رفتیم. اتفاقا کرونا امکان جدیدی را به اصحاب فرهنگ و هنر داد تا برنامه‌‌ها را به‌صورت مجازی برگزار کنند. نوع سبک زندگی مردم متفاوت شده، قطعا مطلوب ما این است که نمایشگاه به‌صورت فیزیکی برگزار شود.»

می‌پرسم این ایده را به معاون فرهنگی و وزیر ارشاد هم داده‌اید، که می‌گوید: «من با توجه به تجربه‌ای که داشتم و‌ باسابقه‌ترین فرد در زمینه برگزاری نمایشگاه کتاب بودم، از نمایشگاه هفتم تاکنون حضور داشته و همه مسائل را دیده‌ام، با شرکت موردنظر صحبت کردیم و درخواست مکتوب هم برای جوادی، معاون فرهنگی ارشاد فرستادیم که می‌شود روی این موضوع تامل کرد. بعد از موافقت معاونت با شرکت‌‌های مختلف صحبت می‌کنیم تا زیرساخت‌‌های آن فراهم شود. ۱۵ روز پیش نامه را فرستادیم، اما هنوز جوابی نگرفته‌ایم. اگر جواب بدهند، قطعا می‌شود درموردش صحبت کرد.»

حسین‎پور درمورد برگزاری فیزیکی نمایشگاه کتاب گفت: «هنوز تصمیمی گرفته نشده است. در فصل بهار که قطعا برگزار نمی‌شود، در تابستان هم احتمال برگزاری آن کم است و فقط پاییز و همان هفته کتاب می‌ماند.»

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.