×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جای خالی شهید سید علی حسینی در «عکس سه نفره»

به گزارش اشراف- زینب زارع چهارمندان،سیدعلی دومین فرزند سید محمود حسینی و طاهره ناصری بود پدرش اهل روستای ابراهیم‌آباد یزد  و بنا بود. بنایی که خشت روی خشت می‌گذاشت بندکشی می‌کرد و عاشق امام هشتم بود آنگونه که وقتی در ۱۸ سالگی وارد صحن حرم ضامن آهو شد، برای همیشه در مشهد ماندگار شد. اما سیدعلی در سال ۱۳۳۴ به دنیا آمد از مادری که به بچه ها قرآن یاد می‌داد و برای کمک به همسرش نخ می‌رسید.

سید علی در سال اول هنرستان وارد نیروی هوایی شد اما آن جا نماند و پس از دو سال در اسفند ۱۳۵۵ به سربازی رفت اما شهریور ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام از پادگان آموزشی لشکرک تهران فرار کرد. دو ماه پس از تاسیس سپاه پاسداران در تیر ماه ۱۳۵۸ به عضویت سپاه در آمد و در پادگان آموزشی امام رضا (ع) به آموزش پاسداران پرداخت. او پس از مدت کوتاهی که در کردستان بود به جبهه رفت و در ارتفاعات الله اکبر فرماندهی گردان را به عهده گرفت.

فرماندهی گردان حر آغازی برای حضور او در جبهه‌های نبرد بود چرا که به فاصله کوتاهی از راه‌اندازی واحد اطلاعات عملیات خراسان مسئولیت اطلاعات عملیات تیپ ۲۱ امام رضا علیه السلام در اسفند ۱۳۵۹ به او سپرده شد.

او در هیچ دانشگاه نظامی درس نخوانده بود اما کم‌کم نبوغ خود را نشان داد و همین باعث شد تا مسئولیت اطلاعات عملیات لشکر ۵ نصر، اطلاعات عملیات قرارگاه قدس، اطلاعات عملیات قرارگاه نصر، اطلاعات عملیات قرارگاه نجف اشرف، اطلاعات عملیات قرارگاه سلمان، معاون اطلاعات سپاه هشتم و جانشینی اطلاعات عملیات نیروی زمینی سپاه به او سپرده شود. فرماندهی تیپ اطلاعاتی ۱۱۳ حل آخرین مسئولیت سید علی حسینی بود، مسئولیتی که در ۲۴ بهمن ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی بیت المقدس ۲ در ارتفاعات ماووت عراق را به یاران شهیدش رسانده است.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.