به گزارش اشراف- محمد سلطانی، سرتیپی تهیهکنندگی را از «توکیو بدون توقف» شروع کرد و تا الان تولید ۱۲ فیلم سینمایی را به پایان رسانده است. «شهر موشها ۲»، «دراکولا» و «پلچوبی»، سه فیلم میلیاردی این تهیهکننده در پنج سال اخیر هستند. او تقریبا یک سال به دنبال این مساله است تا سایت فروش آنلاین را طراحی کند، اما تاکنون موفق نشده است. به سراغش رفتیم تا برایمان از این سایت فروش آنلاین و تعامل با سینما تیکت بگوید.ابتدا باید بگویم که سینما تیکت یک اتفاق مثبت در سینمای ایران بود و فروش اینترنتی یک اتفاق خوب را رقم زد و دوستانی که زحمت کشیدند این کار را انجام دادند، به فروش سینمای ایران کمک کردند؛ مهمتر از همه اینها فروش مکانیزه سبب شفاف شدن آمارها شد. باید از همه این عوامل و کارها در جای خود تقدیر و تشکر شود. اما نکته مهم اینجاست که تک بودن این سایت، یک انحصار به وجود آورده است که به عناوین مختلف به تهیهکنندگان و صاحبان فیلمها فشار میآورد؛ پول تبلیغاتی که برای فیلمها گرفته میشود، بسیار سرسامآور، عجیب و زیاد است. این مساله بهخاطر تکبودن این سایت فروش آنلاین است. الان شرایطی وجود دارد که باید چند سایت دیگر برای فروش آنلاین بیایند تا این رقابت بهنفع سینمای ایران شود و یکسری هزینهها را بشکنند.ما یکسری از کارها را انجام دادهایم، امیدواریم تا جشنواره فجر بتوانیم خروجیای از این قضیه داشته باشیم و یک اتفاق مثبت را رقم بزنیم. درمورد سامانه مرکزی فروش بلیت هم باید بگویم که این اتفاق هم در حال رخ دادن است و وزارت ارشاد در حال انجام دادن این کار است و این طراحی انجام میگیرد.درمورد سایت فروشی که بنده هم کمکی کوچکی برای راهاندازی آن داشتم، باید بگویم این سایت هم بهزودی بارگذاری خواهد شد تا در کنار سینما تیکت به فعالیت بپردازد.درمورد تعاملی هم که تهیهکنندگان با سینما تیکت دارند، چند نکته مدنظر است و مهمترین مساله این است که اختلاف نظری در این رابطه وجود دارد؛ بعضی از سینماداران میگویند این اتفاق باید از جانب تهیهکننده باشد، بعضیها اعتقاد دارند باید توسط سینمادار انجام شود، اما اگر بخواهیم اصل قضیه را بدانیم، باید بگوییم این اتفاق باید از جانب سینمادار بیفتد. این مساله در حال بحث است و امیدواریم در آییننامه سال آینده بیاید و تمام مسائل را حل کند. الان این سهمها از ۱.۵ درصد تا ۴درصد هستند.
https://eshraf.ir/?p=7368