×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ورود جدی معاونت پیشگیری از وقوع جرم به جشنواره فیلم فجر و نقش آفرینی در انتخاب فیلم‌ها

به گزارش اشراف، مهدی افتخاری، دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست خبری سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها گفت: در سال ٨٩ معاونت پیشگیری راه اندازی شد اما متاسفانه بخش اجتماعی آن مغفول ماند و بیشتر به موضوعات قضایی پرداخته شد.

وی افزود این معاونت در سال های اخیر به موضوعات اجتماعی پرداخته و یکی از موضوعاتی که ما در سال های اخیر از آن استفاده کردیم حوزه هنر بود به گونه‌ایی که با ساخت یک نماهنگ در زمینه طلاق کار خود را آغاز کردیم و در این راستا از ظرفیت جشنواره فیلم فجر هم استفاده کردیم.

افتخاری گفت: ما با ساخت ١٤ تیزر تلویزیونی و اخذ مجوز معاونت بازرگانی صدا و سیما ٤٠ میلیارد مساعدت کردند تا دست ما برای ساخت تیزرها باز باشد البته به نظر ما زمانی پیشگیری محقق می شود که مردم و حاکمیت دست به دست هم به میدان بیایند.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر به عنوان کارگروه فنی فیلم ها را مورد برررسی قرار می دادیم البته امسال ورودمان جدی تر شده و حتی در انتخاب فیلم هایی که قرار است در جشنواره انتخاب بشود نقش داشتیم.

دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: با معاونت سینمایی ارشاد در مورد یک فیلم که نکات پیشگیرانه زیادی داشت صحبت کردیم که این فیلم در جشنواره باشد. پرونده های زیادی در سطح کشور بدون بهره برداری اجتماعی رسیدگی و به بایگانی ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: نامه ای نوشتیم با روسای دادگستری های کل کشور مکاتبه کردیم که حداقل یک پرونده ای را به عنوان شاخص به ما معرفی کنند برای فیلمنامه و به این ترتیب از هر استان دو پرونده که قابل تبدیل به فیلمنامه باشه به دست ما رسیده است.

افتخاری در ادامه با اشاره به سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها گفت: یکی از اهداف این جشنواره ارتفای آگاهی های عمومی آحاد جامعه و ترویج فرهنگ پیشگیری از جرم به عنوان یک مسئولیت همگانی است.

وی حمایت از تولیدکنندگان ناشناخته اما مستعد در زمینه پیشگیری، کمک به کاهش بیکاری و افزایش تولید در حوزه های اجتماعی ، بهره گیری از تکنولوژی های نوین برای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی و استفاده از پتانسیل جوانان و ایده های خلاقانه آنها را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.

دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه  افزود: آسیب های حوزه خانواده و جرایم فضای مجازی، اعتیاد، جرایم اقتصادی، جرایم مالکیت معنوی و سرقت ادبی، تخلفات رانندگی و جرایم و آسیب های حوزه سلامت جسم و روان محورهای این جشنواره است و ١٥ آذر ماه ثبت نام شروع شده و آخرین مهلت ارسال ایده ها ١ بهمن است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.