×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هند ۳۵۰ تانک سبک می سازد

به گزارش اشراف-سیده مهدیه قرشی، ارتش هند قصد دارد تا با تهیه و ساخت یک تانک سبک مدرن با تکیه بر صنعت داخلی خود، آخرین تلاشش را برای ایجاد صنعت دفاعی به عنوان بخشی از برنامه دولت در سال ۲۰۱۴ به ثمر نشاند.

بر همین اساس، سند RFI که در اواخر آوریل به تایید شد، حکایت از تلاش وزارت دفاع هندوستان برای دستیابی به ۳۵۰ تانک سبک دارد. در بخش اول این سند، مواردی از جمله طراحی مخزن و مشخصات این تانکهای سبک بیان شده است. همچنین در این سند آمده که: «در سناریوی عملیاتی قابل پیش‌بینی، نیاز به یک پلت‌فرم نوری چابک و متحرک، با قدرت آتش، حفاظت، نظارت و قابلیت‌های ارتباطی کافی در ساخت این تانکها وجود دارد. مخزن سبک این تانکها به منظور اجرای عملیات در شرایط مختلف زمین و در برابر تجهیزات مختلف دشمنان طراحی شده است. از این رو، تانک سبک، قابلیت کاربرد در بخش‌های مختلف داخل کشور و نیز قابلیت استقرار سریع در خارج از کشور را برای انجام ماموریت های فوری دارد. همچنین پیش بینی شده که این تانک ها با تکیه بر توان داخلی صنایع دفاعی هندوستان ساخته شوند.

در عین حال سند RFI حقوق گسترده ای را برای انتقال فناوری تعیین کرده است، به طوری که دولت و ارتش هند به تمام جنبه های فرآیند تولید و همچنین حقوق مالکیت بر طراحی دسترسی کامل دارند. این الزامات قوی به دنبال سرمایه گذاری های مشترک قبلی – به ویژه مشارکت هند در پروژه Su-57 با روسیه – است که در آن دهلی نو تصور می کرد که به طور غیرمنطقی از برخی حقوق انتقال فناوری محروم شده است.

سند RFI شامل فهرست دقیقی از مشخصات اولیه تانکهای سبک بوده است. وزن مخزن بیشتر از ۲۵ تن نیست و نسبت اسب بخار (اسب بخار) به تن آن کمتر از ۲۵:۱ نیست. همچنین این تانک باید قابلیت عملیات در مناطق کوهستانی را داشته باشد. اگرچه هیچ نیاز خاصی برای تسلیحات اولیه وجود ندارد، اما هند به یک پلتفرم تسلیحاتی “مژولار” و “قابل ارتقا” علاقه مند است که قادر به شلیک تانک با زاویه بالا باشد. با این وجود، RFI تصریح می کند که تسلیحات اولیه و ثانویه باید با “مهمات هوشمند” مدرن و موشک های هدایت شونده ضد تانک سازگار باشند.

 

این سند ضرب الاجلی به تاریخ ۱۸ژوئن ۲۰۲۱ در نظر گرفته لذا وزارت دفاع در پی آن است تا با فروشنده منتخب خود یک ترتیب تولید مرحله به مرحله انجام دهد. قصد ارتش هند برای تهیه و ساخت داخلی یک تانک سبک مدرن آخرین تلاش دهلی نو برای ایجاد صنعت دفاعی داخلی به عنوان بخشی از برنامه دولت در سال ۲۰۱۴ است. این تلاش همچنین شامل یک جنگنده نسل بعدی بومی و یک کلاس از زیردریایی های تهاجمی دیزل-الکتریکی پیشرفته نیز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.