×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیاتک از تراشه ۴ نانومتری دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا رونمایی کرد

به گزارش اشراف- علی رسولی: مدیاتک در سکوت خبری از جدیدترین تراشه‌اش در چین رونمایی کرد: دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا. این تراشه ۸ هسته‌ای با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده است و انتظار می‌رود اولین گوشی مجهز به آن، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس باشد.

تراشه جدید مدیاتک در کنار دایمنسیتی ۷۲۰۰ قرار می‌گیرد که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد. همان‌طور که گفتیم، برای ساخت تراشه جدید مدیاتک از لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC استفاده شده است.

مشخصات مدیاتک دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا

تراشه جدید مدیاتک به ۸ هسته پردازشی مجهز شده است که شامل دو هسته Cortex-A715 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز می‌شود. این چیپ همچنین به پردازشگر گرافیکی Mali-G610 مجهز شده است و از رم‌های LPDDR4x و LPDDR5 پشتیبانی می‌کند.

دستگاه‌های مجهز به دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا می‌توانند دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه داشته باشند. علاوه‌براین، تراشه جدید مدیاتک از نمایشگرهای با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند.

این تراشه به پنجمین نسل از APU مدیاتک برای پردازش‌های هوش مصنوعی مجهز شده است. این چیپ همچنین به‌لطف پردازشگر سیگنال تصویر Imagiq 765، از پردازش تصویر ۱۴ بیتی HDR پشتیبانی می‌کند.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۷۲۰۰ از شبکه ۵G دوگانه و VoNR پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای موتور بازی HyperEngine 5.0 است که قابلیت‌هایی مانند رندرگیری متغیر و کنترل هوشمند دارد.

اگرچه مدیاتک نگفته است که کدام گوشی‌های هوشمند به این تراشه مجهز می‌شوند، اما همان‌طور که گفتیم، شیائومی از تجهیز گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس به این چیپ خبر داده است. این دستگاه علاوه بر تراشه جدید مدیاتک، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی هم خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.