×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ماجراجویی‌های عربستان به نفع ایران تمام شد

به گزارش اشراف به نقل از پایگاه خبری العالم، اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی هفت رویداد بین‌المللی حائز اهمیت برای پیگیری در سال جدید میلادی رابرشمرده است.

این مرکز آمریکایی از موضوعات مربوط به نفوذ ایران در منطقه به‌عنوان یکی از این هفت رویداد نام برده و نوشته است: «مقام‌های ایران بایستی از روال موضوعات در سال ۲۰۱۷ خرسند باشند. به نظر می‌رسد حضور بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت، ضمانت‌شده است. همین‌طور حزب‌الله در لبنان. داعش، بخش زیادی از سرزمین‌هایش را از دست داد. دولت عراق، شهر نفت‌خیز کرکوک را پس گرفت. حوثی‌ها (جنبش انصارالله) در یمن، عربستان سعودی را در باتلاق گیر انداخته‌اند.»

این اندیشکده می‌نویسد: «ایران در همه این تحولات نقش برجسته‌ای داشت و این باعث افزایش نفوذ این کشور در سراسر منطقه شده است، اما موفقیت‌ها همه به ابتکار ایران به دست نیامدند.»

شورای روابط خارجی آمریکا تصریح کرد: «گام‌های نادرست عربستان هم به این موضوع کمک کرد. ریاض، علاوه بر ماجراجویی نسجیده در یمن، رهبری تلاش‌ها برای تحریم قطر به دلیل همگرایی با ایران و حمایت از تروریسم را برعهده داشت. این اقدام قطر را به تهران نزدیک کرد و باعث ایجاد یک دردسر دیپلماتیک برای آمریکا شد.»

بلندپروازی‌های هسته‌ای کره‌شمالی، بحران در ونزوئلا، تلاش ترامپ برای متحول کردن قراردادهای تجاری، بلندپروازی‌های برون‌مرزی چین، تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و وضعیت فشار بر دموکراسی موضوعات دیگری هستند که اندیشکده آمریکایی پیشنهاد پیگیری آن‌ها را داده است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.