×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دشمن شود سبب خیر اگر یزدان پاک خواهد
فرزاد روستایی

  • به گزارش اشراف ـ فرزاد روستایی، دیروز عصر (۱۴۰۲/۴/۳) تیم ملی والیبال ایران پس از شکست ۳ بر ۲ برابر نارنجی پوشان مقابل هلند در چارچوب رقابت های ملتهای والیبال ۲۰۲۳ در رنکینگ جهانی یک پله سقوط کرد و هلند جای ایران را در رتبه یازدهم گرفت و تیم ملی ما به رتبه دوازدهم رفت البته این آخرین لطمه به تیم ملی والیبال ایران محسوب می شود چرا که با حضور در مسابقات هفته سوم احتمال شکست های بیشتر و سقوط رده بندی مورد انتظار بود.

 

رقابت های لیگ ملتهای والیبال در سال ۲۰۲۳ با حاشیه های رنگارنگ قبل از شروع مسابقات آغازشد. حتما به یاد دارید قبل از اعزام تیم به رقابت ها، کشور امریکا به عنوان میزبان هفته سوم اعلام کرد به سه بازیکن تیم ایران ـ محمدطاهر وادی، امین اسماعیل نژاد و آرمان صالحی و سرمربی تیم ، بهروز عطایی ـ  ویزا نخواهد داد.

 

امید بر این بود که با اعتراض و مکاتبات با فدراسون جهانی والیبال مشکل برطرف شود ولی شب قبل از مسابقه ایران و امریکا در چارچوب رقابت های هفته دوم، ایمیلی برای چند باریکن ایران مبنی بر عدم صدور ویزا ارسال شد. حرکت تخریبی و ناجوانمردانه یانکی ها با این کار به اوج خود رسید و صد البته اثر سوء این حرکت در مسابقه دو تیم دیده شد. به قول قدیمی ها ” آش آنقدر شور شد ” که صدای سرمربی تیم ملی والیبال امریکا را هم در آورد.

 

” جان اسپرا که در سالیان گذشته بارها به ایران سفر کرده و شاهد میزبانی خوب مردمان سرزمین پارس بوده با اشاره به مشکلات صدور ویزا برای اعضای تیم ملی والیبال ایران برای حضور در هفته سوم لیگ ملت‌ها گفت: واقعا ناامید و ناراحت هستم. به عنوان مربی این موضوع را که مربی می‌خواهد بهترین بازیکنان خود را در اختیار داشته باشد، درک می کنم. ”

 

” نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال روزهای یکم تا سوم تیر ماه به میزبانی شهر پونتا کانا در جمهوری دومینیکن برگزار و به صدور رای تاریخی و بی سابقه منتهی شد. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی که به دعوت آری گراسا رئیس FIVB در این نشست شرکت کرده است، در سه روز گذشته موضوع صادر نشدن ویزای تیم ملی والیبال ایران برای هفته سوم لیگ ملت‌ها در آناهایم آمریکا را با اعتراضات کتبی و شفاهی، پیگیری‌ها و رایزنی فراوان در دستور کار نشست هیئت رئیسه قرار داد.”

” پس از پیگیری‌ و مذاکرات معتدد محمدرضا داورزنی، هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال موضوع ویزای تیم ایران را به صورت خاص بررسی و تصویب کرد در صورتی که آمریکا به تیم اصلی ایران ویزا ندهد، امتیازات ایران در رده‌بندی جهانی حفظ می‌شود و نتایج بازی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در جایگاهش تاثیر منفی نخواهد داشت. ”

” به این ترتیب اگر آمریکا به تمامی نفرات اصلی تیم ایران تا زمان پرواز تیم از فرانکفورت به این کشور (یکشنبه ۱۱ تیر) ویزا ندهد، نتیجه بازی‌های ایران در رده‌بندی جهانی نیز تاثیر نخواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.