×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توجه به توسعه علم و فناوری در حوزه محیط‌ زیست ضروری است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اشراف، علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان تهران و رئیس کمیته اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط ‌زیست گفت: با توجه به بروز بحران‌ها و مشکلات محیط ‌زیستی برای جوامع بشری در سال‌های اخیر نیاز به توجه بیشتر به توسعه علم و فناوری در کنار مشارکت مردم و جوامع بومی در حوزه محیط‌ زیست ضروری است. این مهم تنها با فرهنگ‌سازی، افزایش آگاهی و آموزش در کنار ایجاد انگیزه و ایجاد بستر مشارکتی و مسؤولیت‌پذیری برای حفاظت از محیط ‌زیست میسر می شود.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان تهران گفت: موضوع حفاظت از محیط ‌زیست در پیشینه مذهبی و اجتماعی جامعه ایران وجود دارد و این امر یک ظرفیت و پشتوانه مناسب به حساب می آید. اگر نتوانیم زمینه فعالیت مردم در موضوعات اجتماعی به ویژه در حوزه محیط ‌زیست را با اعتماد سازی و برون سپاری بخشی از فعالیت‌ها ایجاد کنیم، انتظار مشارکت و کار جمعی در بهبود شرایط محیط‌ زیست بیهوده خواهد بود.

رئیس کمیته اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط ‌زیست گفت: جایزه ملی محیط‌ زیست با هدف افزایش مشارکت همگانی و ایجاد انگیزه در حفاظت از محیط‌ زیست برگزار می‌شود. با استناد به ماده ۴۶ آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط ‌زیست و مصوبات شورای عالی محیط ‌زیست تلاش می‌شود در قالب جایزه ملی محیط ‌زیست از فعالیت‌های ارزنده افراد حقیقی و حقوقی در حفاظت محیط‌ زیست قدردانی شود.

مزینانی افزود: فعالان حوزه محیط‌ زیست و چهره‌های علمی و دانشگاهی در برگزاری این رویداد ملی حضور و مشارکت فعال دارند. تاکنون حدود ۲۶ جلسه کمیته اجرایی ملی و استانی و ۱۵ جلسه کمیته علمی برای شکل‌گیری و اجرای هر چه موثرتر این رویداد برگزار شده است.

وی ادامه داد: ساخت تندیس جشنواره و طراحی پوستر این رویداد به زودی به پایان می رسد و طی مراسمی از آن رونمایی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران در پایان با بیان اینکه در این دوره جایزه ملی محیط ‌زیست استقبال مناسبی در خصوص ارسال آثار به دبیرخانه از سوی علاقه‌مندان شده است، تأکید کرد: با توجه به اینکه رویداد جایزه ملی محیط‌ زیست دارای جنبه‌های عمومی و اختصاصی است برگزاری سالانه و بی‌وقفه این رویداد در توجه بیشتر به فرهنگ حفاظت محیط ‌زیست تاثیرگذار خواهد بود.

 

خبرنگار: حامد فراهانی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.