×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
روسیه یک جت جنگنده جدید رونمایی کرد

به گزارش اشراف-سیده مهدیه قرشی، صنایع دفاعی روسیه قرار بود در ژوئیه گذشته از یک “هواپیما جدید” رونمایی کند. شرکت دولتی کمک به توسعه، تولید و صادرات محصولات صنعتی با فناوری پیشرفته روسی Rostec) ) ویدیویی در یوتیوب منتشر کرد که در آن از رونمایی یک جت جنگنده جدید که قرار بود در نمایشگاه هوانوردی MAKS-2021 ، خبر کرد. در این فیلم، تصویری مبهم و از راه دور از یک هواپیما را به نمایش می‌گذارد و براساس آنچه در این فیلم منتشر شده امارات متحده عربی، هند، ویتنام و آرژانتین چهار کشوری هستند که در حال مذاکره با روسیه در زمینه فروش تسلیحات به این کشور بوده اند و این جنگنده به عنوان یک محصول صادراتی به بازار عرضه خواهد شد. چند روز پیش، صفحه توییتر شرکت هواپیمایی متحد روسیه (UAC) عکس ویرایش شده ای از یک جت با نام «شوالیه سیاه» غول پیکری را که بر فراز یک منظره در حال پرواز بود، منتشر کرد و در ذیل این عکس نوشته شده بود: «بچه ها، همه چیز درست است. ساده تر از چیزی که فکر می کنید.»

بیانیه مطبوعاتی Rostec نیز در این زمینه کاملا مبهم بود و از معرفی یک “هواپیما جدید” خبر داده و گفته: «روسیه یکی از معدود کشورهای جهان است که دارای ظرفیت کامل چرخه برای تولید سیستم‌های هواپیمای پیشرفته و همچنین پیشگام شناخته‌شده در ساخت هواپیماهای جنگی است. “محصول جدید توسعه یافته توسط متخصصان UAC باید نه تنها در کشور ما، بلکه در سایر مناطق جهان، از جمله رقبای ما در خارج از کشور، علاقه واقعی را برانگیزد.” همچنین در ادامه این بیانیه مطبوعاتی آمده است که “این ویدئو همچنین حاوی اشاراتی به ویژگی های کلیدی و ویژگی های منحصر به فرد پروژه است.” شاید واضح ترین “کنایه” از این ویدئو این باشد که جنگنده جدید به عنوان یک محصول صادراتی عرضه می شود.

خبرگزاری دولتی تاس نیز در مصاحبه با اولگ پانتلیف، مدیر اجرایی آژانس خبری هوانوردی روسیه، نوشت که وی معتقد است این جنگنده جدید برای رقابت با نسل پنجم F-35 لایتنینگ در نظر گرفته شده است و جنگنده سبک داخلی در بازارهای خارجی با هواپیمای F-35 آمریکا رقابت خواهد کرد. مطمئن هستم که نمایش این جنگنده در MAKS-2021 یک اثر شگفت انگیز ایجاد خواهد کرد. تصادفی نیست که Rosoboronexport بیش از ۱۲۰ هیئت از ۶۵ کشور جهان را به نمایشگاه هوافضا دعوت کرده است. تاس بدون ذکر صریح هیچ منبعی پیشنهاد کرد که این هواپیما می تواند یک پلت فرم ضربتی مخفیانه با محموله سلاح بزرگ باشد. لازم به ذکر است که این جت جنگنده جدید در اولین روز MAKS-2021 که از ۲۰ تا ۲۵ جولای پرواز می کرد، رونمایی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.