×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روز روابط‌عمومی چگونه تعیین شد؟

به گزارش اشراف -سیده معصومه معاف‌رودپیشی: مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه‌ای با رسانه‌های کشور به روز دوم دی‌ سال ۸۵  خبر داد که ۲۷ اردیبهشت روز «روابط عمومی» نام نهاده شده است و این امر نشان از اهتمام جدی مسئولان نسبت به اهمیت و کارکرد نهاد روابط‌عمومی است.

در واپسین روزهای سال ۸۴، به پیشنهاد مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، معاون امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وزیر وزارتخانه متبوعه خواست با عنایت به لزوم توجه ویژه به روابط‌عمومی در ایران و التزام دقت به این مقوله از طریق نامگذاری یک روز خاص، روزی را به روابط‌عمومی اختصاص دهد. وی در این نامه به پیگیری‌ها و پیشنهادها انجمن‌ها و موسسات فعال روابط‌عمومی در این زمینه تاکید کرد و دلایل نام نهادن این روز را این‌گونه تشریح کرد:

ـ برجسته‌‌سازی روابط‌عمومی در سطح افکار عمومی

ـ تبیین ضرورت توجه به مقوله روابط‌عمومی در سطح مدیران ارشد و ارتقای دیدگاه آنها در این خصوص

ـ تجمیع مراسم مختلف گرامیداشت روابط‌عمومی در یک روز معین

در پاسخ به این درخواست مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی در نامه‌ای‌ یک‌روز را برای «روابط عمومی» تعیین و اعلام کرد که همانا ۲۷ اردیبهشت را «روز ارتباطات و روابط عمومی» نامید.

*

با این توضیح کوتاه و به بهانه این روز، زیبا دیدم مراتب سپاسگزاری‌ام را به همه عزیزانی اعلام کنم که شبانه‌روز در بخش روابط‌عمومی سازمان‌ها و نهادهای گوناگون ایران خالصانه مشغول خدمات‌رسانی به هم‌میهنان‌شان هستند.

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و درگیر شدن ادرات و شاهراه‌های گوناگونی که با مردم به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در تعاملند، روز روابط عمومی بهترین گزینه است تا بار دیگر به‌یاد آوریم که‌ گسترش چندوجهی هر جامعه ازجمله وجوه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن در گرو سازوکارهایی چون توزیع عادلانه اطلاعات، روشنگری اذهان عمومی، مردم‌مداری، مردم‌سالاری و احترام به حقوق‌حقه انسان‌ها به‌منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است که بی‌تردید ماموریت انجام آن برعهده مدیریت روابط‌عمومی سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و دیگر مراکز اجتماعی، سیاسی، فرهنگی،‌ اقتصادی و مجموعه سازمان‌های دولتی و خصوصی است. چه بسیارند مکان‌هایی که به دلیل بسته شدن این راه حیاتی، گویا خون در رگ‌های آن مجموعه لخته شده و به‌کما رفته و در مشارکت و سازندگی فردای آن جامعه عقب‌مانده‌اند.

اما مجموعه‌ای که نگارنده در آن فعالیت می‌کند، سعادت دارد که از وجود عزیزانی در بخش‌های اداری و اجرایی و روابط‌عمومی بهره‌مند شود که نمونه کامل سربلندی این روز یعنی روز «ارتباطات و روابط‌عمومی» است؛ امیرمومنان، علی(ع) که در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه فرموده‌اند: «اى فرزند عزيز! نفس خويش را ميزانى بين خود و بين ديگران قرار ده، پس از براى ديگران دوست بدار آنچه را كه براى خودت دوست مي‌دارى، و خوش مدار براى ديگران آنچه را براى خودت خوش ندارى» و همچنین رسول اکرم، محمدمصطفی(ص) فرموده‌اند: «آنطور كه دوست دارى مردم با تو رفتار نمايند، تو نيز با آنان همان‌گونه رفتار كن و آنطور كه خوش ندارى با تو رفتار نمايند، تو هم با آنان بدان‌گونه رفتار منما»؛ جملاتی طلاگون و کلیدی که اگر سرلوحه عمل قرار گیرند برای یک عمر سرفرازی‌مان کافی است.

ای کاش روزی فرا رسد که همه انسان‌ها در مسئولیت‌هایی که بر دوش دارند این جملات عزیز را به‌کار ببندند.

روز ارتباطات و روابط‌عمومی خجسته باد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.