×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حضور مردم به‌منزله حمایت از تصمیم دولت نیست

به گزارش اشراف- حسین نقی پور، بیژن مقدم با بیان آنکه این حضور مردمی اتمام‌حجتی برای کسانی که می‌خواهند جمعیت اقلیتی را به‌عنوان کلیت مردم ایران جا بزنند بود، ادامه داد: «رصد رسانه‌های خارجی عمدتا نشان می‌دهد آنها جمعیت انبوه در سراسر کشور را از تیغ سانسور می‌گذرانند و با بی‌توجهی از کنار آن عبور می‌کنند و در عوض اغتشاشات خیابانی تعدادی از عناصر سازماندهی‌شده و خسارت‌های کم‌سابقه‌ای را که به اموال خصوصی و عمومی مردم وارد کردند، عین مردم و اکثریت مردم می‌دانند.»

مقدم افزود: «این رفتار دوگانه یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد رسانه‌های خارجی است و نوع مواجهه آنها با مردم در فرصت خود جای کار کارشناسی دارد.»
این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: «با توجه به حضور میلیونی مورد اشاره اگر کسی ادعا کند این مردم دیگر هیچ نقد و اعتراض و نارضایتی و مشکلی ندارند، دروغی بزرگ است.» وی با بیان آنکه مشکلات اقتصادی مردم و اعتراض‌های معیشتی آنها به به قوت خود باقی است، یادآور شد: «با این حال آنها واقعیت صحنه را می‌بینند و با سبک و سنگین کردن شرایط اقتصادی کشور و آرمان‌های خود و بررسی دشمنی‌هایی که وجود دارد، تصمیم می‌گیرند از اصل بزرگی که برای حفظ آن خون داده‌اند و تلاش‌ها کرده‌اند و سختی‌های زیادی را در این راستا به جان خریده‌اند، دفاع کنند.» مقدم با تاکید بر اینکه تنها تفسیر منطبق بر واقعیت از حضور مردم همین موضوع است، تصریح کرد: «هرگونه برداشت متفاوتی نظیر مشکل نداشتن آنها، حمایت از تصمیم دولت در طرح سهمیه‌بندی و… . فاقد موضوعیت است.» این کارشناس مسائل رسانه ادامه داد: «حضور آنها هیچ ربطی به تصمیم بنزینی دولت ندارد و این موضوع در اطلاعیه‌‌هایی که برای این تجمعات صادر شد نیز قابل مشاهده است. به بیان دقیق‌تر، هیچ‌جا اعلام نشد که از دولت حمایت می‌کنیم چون بنزین را گران کرد. بلکه مردم در دفاع از انقلاب و مخالفت با ناامنی‌ها و شرارت‌ها به میدان آمدند و این‌گونه ‌فهمی غیر از این خطا و انحراف است.» وی با اشاره به تاثیر این حضور بر چالش امنیتی شکل‌گرفته در روزهای اخیر گفت: «این اتفاق معمولا تجربه ‌شده است که مردم هر زمانی احساس وظیفه کردند به میدان آمدند و این حضور همانند بارانی است که می‌آید و آلودگی‌ها را می‌شوید و می‌برد. به‌طور طبیعی این به آن معنی نیست که دوباره هوا آلوده نمی‌شود و مثلا از این پس هیچ‌گونه تحرکات خرابکارانه‌ای شکل نمی‌گیرد. ولی به هر حال همه این آلودگی را در مقطع کنونی می‌شوید و غائله اغتشاشات را می‌خواباند.» مقدم خاطرنشان کرد: «در این میان مهم‌ترین موضوع آن است که مسئولان نگاه خود را نسبت به رفتارهای مردم تغییر دهند و قدردان حضور آنها باشند. دست این مردم را باید بوسید که در چنین شرایط سختی و به‌رغم برخی بی‌تدبیری‌ها برای حفظ اصل نظام به میدان می‌آیند. مردمی که می‌بینند در تصمیمات و عملکردها اشتباهات، کوتاهی‌ها و سوءتدبیرهای زیادی رخ داده ولی حساب این اشتباهات و سوءعملکرد‌ها را از حساب کل انقلاب جدا می‌کنند و این خطا‌ها را به کلیت نظام بسط نمی‌دهند.» مدیرمسئول سایت الف یادآور شد: «مردم انتظارات روشنی از دولت دارند و بخشی از این انتظارات توسط مقام معظم رهبری به‌صراحت بین شده است. در چنین شرایطی مردم باید در نقطه مرکزی و کانون توجه دولت باشند و مسئولان هر چیزی را با این معیار بسنجند.» وی با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از تصمیم مسئولان قوا برای اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین ادامه داد: «برخی این حمایت را حمل بر نوعی فداکاری گذاشتند و برخی این‌طور جمع‌بندی کردند که اقتدار دولت باید حفظ شود و دولت باید باشد تا امنیت برقرار شود. از این منظر باید این دولت را سرپا نگه داشت و کمک کرد تا به خود بیاید و با اقتدار بیشتر و تدبیر بیشتری کار را پیش ببرد، والا دولت ضعیف و متزلزل به درد هیچ کشور و ملتی نمی‌خورد. لذا حمایت رهبری از این منظر قابل فهم است که پای منافع کلان مردم در میان بود.»
مقدم در تحلیل پیام‌های بیرونی این تجمع‌ها گفت: «حتما آنهایی که خواب براندازی نظام و جدایی مردم از حاکمیت را می‌دیدند، خواب‌شان با واقعیت بیرونی پریشان می‌شود. مساله جمهوری اسلامی با همه کشورهای دیگر متفاوت است و روش‌های مرسوم آنها در دیگر کشورها برای ایران پاسخگو نیست. این البته به آن معنا نیست که دشمنان دست برمی‌دارند و از اقدامات خود برای تضعیف جمهوری اسلامی کوتاه می‌آیند. این اتفاق قطعا رخ نمی‌دهد ولی حداقل پیام این تجمعات آن است که تصور براندازی با اقداماتی از این دست را برای آنها کمرنگ می‌کند.هرچه هست تصاویری که از تجمعات اخیر و به‌خصوص تجمع تهران در رسانه‌ها منعکس می‌شود در تاریخ ثبت خواهد شد و محاسبات اشتباه آنها در مواجهه با نظام اسلامی را بار دیگر ماندگار خواهد کرد.»

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.