×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جهان شاهد بود که ایران چگونه حسن نیت خود را در بحران ساختگی هسته‌ای نشان داد

به گزارش اشراف،‌ مراسم اختتامیه چهارمین کنگره آسیا پاسفیک صبح امروز با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعی دیگر از مقامات کشوری و لشکری در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع در مراسم اختتامیه اظهار داشت: ملت ما یکی از بزرگترین قربانیان جنگ‌های ناجوانمردانه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بمب‌های شیمیایی، سلاح‌های ممنوعه و انواع مین‌ها و بمب‌ها بوده است.

وزیر دفاع تصریح کرد: حافظه کشور ما خاطره تلخ آن روزها را به فراموشی نسپرده است و هنوز با گذشت بیش از سه دهه خانواده‌های ایرانی با آثاری پدیده شوم و پدر و مادر، خواهر و برادر و حتی نسل‌های بعدی مواجه بوده و زجر می‌کشند.

وی گفت: این تلخی‌ها جدای از لطمات اجتماعی، لطمات روحی و روانی نیز دارد؛ همچنین سامانه‌های درمانی نیز هزینه‌های سنگینی را برای درمان این افراد پرداخته و می‌پردازند؛ لطماتی که بر پیکره جامعه ما وارد شده است.

امیر حاتمی تصریح کرد: آنچه مهم است همکاری ما با همدیگر برای درمان و کاهش درد مصدومان و لطمات روحی و روانی خانواده آنها است چرا که ما معتقدیم همه بشریت باید دست به دست هم دهند تا دردها تسکین شود.

این مقام ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: همه جهان باید با تمام کشورهایی که قصد دارند با جنگ‌طلبی بر طبل جنگ بکوبند مقابله جدی کنند و اجازه ندهند که برخی کشورها با یاغی‌گری دنیا را به سمت نزاع، خشونت و جنگ ببرند.

وی گفت: در این روزها ما شاهد قانون‌گریزی برخی کشورها هستیم که بدون توجه به امنیت جهانی خودخواهانه قراردادهای جهانی را زیر پا می‌گذارند.

امیر حاتمی تصریح کرد: جهان شاهد بود که ایران چگونه حسن نیت خود را در برابر بحران ساختگی هسته‌ای نشان داد و علی‌رغم عهدشکنی آمریکا خویشتن‌داری پیشه کرد.

وزیر دفاع ادامه داد: جمهوری اسلامی نشان داد که دولتی مسئولیت‌پذیر و خواهان صلح و تعهدات بین‌المللی و قدرتمند در دفاع از خویش است اما آمریکایی‌ها به دلیل انتخاب استقلال سرزمین‌مان ما را تحریم می‌کنند که برخلاف اصول بشری و انسانی است و با توسل به تروریست‌های اقتصادی مانع‌تراشی می‌کنند حتی در تهیه فرایند داروها.

وی گفت: اگر جهان در مقابل چنین قانون‌شکنان ایستادگی نکند ما شاهد ظهور دوباره هیتلرهای جدیدی در جهان خواهیم شد که فجایع جدیدی می‌آفرینند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: کشور ما اولین منشور حقوق بشر را تدوین کرده که سال های سال منطق عملکرد آن بوده است.

وی افزود: برگزاری این کنگره در سرزمین شهیدان و پزشکان بزرگ و در کشوری که در مکتب مردم آن نجات جان یک انسان به نجات جان همه انسانها تعبیر می شود نشان دهنده دانستن قدر و منزلت اهداف این کنگره و اقدامی ارزشی برای نشان دادن ارزش انسانها در جهان پر از جنگ‌امروز است.

وزیر‌دفاع اظهار داشت: امروز تمام توانمندی طب رزمی خود را به نمایش گذاشته ایم تا دیگران از درد و رنج جنگ بهره نبرند;نمی خواهیم کشورهای دیگر مانند ما ۱۰۰ ها هزار جانباز داشته باشند و از در د آن رنج بکشند.

امیر‌حاتمی تصریح کرد: کشورهای دارای سلاح شیمیایی باید خطاهای گذشته خود را جبران کرده و مجامع بین المللی باید دارندگان این نوع سلاح ها را محکوم کنند و لازم است جهان در مقابل جنگ افروزان  اقدامی انجام داده و در مقابل نسل کشی و یاغی گری بایستد و در مقابل نسل کشی در یمن اقدامی انجام دهد.

وی افزود : امروز در زمینه تجهیزات پزشکی به خود کفایی رسیده ایم وآماده انتقال این تجربیات به دیگران هستیم.

این مقام ارشد وزارت دفاع اعلام کرد: جمهوری اسلامی به تعهدات بین المللی پایبنداست و به عنوان عضو فعال مقابله با سلاح شیمیایی همکاری می کند و در زمینه مین زدایی با صلیب سرخ همکاری می کند.

وی افزود: همکاران ما موفق شدند طی‌دوره هایی تجربیات ایران در مقابله با سلاح های شیمایی را برای برخی کشورها به اشتراک بگذارند ; همچنین آمادگی داریم برای اعضای این همایش هم دورهایی در این‌ زمینه برگزار کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: از جمله طرح های کلان حوزه سلامت در نیروهای مسلح ارزیابی تاثیر سبک زندگی بر نیروهای مسلح است که امروز از آن  رونمایی خواهیم‌کرد.

 امیر حاتمی گفت: همچنین موفق شده ایم چند صد محصول مقابله با تسلیحات شیمیایی, پرتوی و زیستی را تولید کنیم; علاوه بر این در زمینه دامپزشکی رزمی هم‌ و وزارت دفاع آمادگی همکاری را دارد.

وزیر‌ دفاع خاطرنشان کرد:کارکنان بهداشت و درمان مورد حمایت جدی و دائمی ما هستند و من از زحمات آنها تشکر می‌کنم.

منبع: فارس

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.