×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اهمیت خوردن صبحانه بر سلامت جسم و رفتار کودکان

به گزارش اشراف- زهرا سلیمانی: وعده‌ی صبحانه کمک می‌کند تا کودکان یادگیری بهتر و حضورطولانی و تعامل مفیدتری با دیگران داشته باشند. معمولا کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری و رفتارهای پرخاشگرانه، کودکان بدخوراک هستند بنابراین صبحانه دادن به آنها کاری سخت و نشدی خواهد بود.

مطالعات نشان می‌دهد خوردن صبحانه مغذی باعث توقیت و بهبود عملکرد، حافظه و یادگیری می‌شود.خوردن صبحانه گرسنگی را در طول روز کاهش می‌دهد که این خود حواس پرتی را کاهش می‌دهد وخلق‌وخو و رفتار کودکان را بهتر می‌کند. همچنین خوردن صبحانه سبب کنترل اشتها و میل به خوردن خوراکی‌هایی با ارزش تغذیه‌ای پایین می‌شود.

فرزاد بابایی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در خصوص اهمیت خوردن صبحانه در دانش‌آموران گفت: ميزان آب و الکتروليت‌هاي بدن افراد پس از بيدار شدن از خواب نيز به ميزان زيادي کاهش مي يابد که خوردن صبحانه به تامين آب مورد نياز بدن و ايجاد تعادل در ميزان الکتروليت هاي بدن کمک مي کند و از اين حيث نيز خوردن صبحانه از نظر علمي براي همه افراد به ويژه دانش آموزان که در سنين رشد هستند، ضروري است.

بابايي با تاکيد بر نقش مهم تغذيه سالم و درست در افزايش قدرت يادگيري و رشد فيزيکي دانش آموزان گفت: دانش آموزان در سنين رشد بوده و براي تامين نيازهاي بدن خود به مصرف ميان وعده ها نياز دارند.

تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه درباره خوردن صبحانه پیش از حضور در مدرسه تأکید کرد و گفت: کودکان هرگز نباید صبحانه نخورده به مدرسه بروند و در این بین سال اول مقطع دبستانی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر دوره‌ها برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه کودکان در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: بخش مهمی از عادات غذایی در سنین کودکی شکل می‌گیرد و تغذیه در دوره کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیر ویژه‌ای در سنین بالاتر دارد. مطالعات زیادی نشان داده است که بچه‌هایی که صبحانه نمی‌خوردند، احتمال چاق شدنشان بیشتر از کودکانی است که صبحانه می‌خورند.

لازم به ذکراست مصرف موادي مثل چيپس و پفک و آب ميوه‌ها به عنوان ميان وعده براي دانش آموزان توصيه نمي شود زیرا از نظر علمي مصرف اينگونه خوراکي‌ها در سنين نوجواني سبب مواجه با بیماری‌ها و عوارض زيادي خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.