×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد شدید اردوغان از جنایات عربستان و اسرائیل در یمن و غزه

به گزارش اشراف  به نقل از العالم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه شنبه شب با انتقاد شدید از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جنگ علیه یمن و عدم توقف حملات آنها در ماه مبارک رمضان گفت: هزاران کودک بی گناه یمنی در نتیجه یک جنگ کثیف، قربانی گرسنگی و قحطی می‌شوند.

وی در سخنانی در یک مراسم افطار در استانبول اعلام کرد: طبق عادت هرساله در ماه مبارک، دشمنان انسانیت و اسلام تلاش می‌کنند، فضای این ماه مبارک را مکدر کنند.

اردوغان به تحولات اخیر در نوارغزه و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: قدرت اسرائیل وام دار سکوت مجامع بین المللی است و برای آنکه جهانیان از ماهیت اقداماتش آگاه نشوند، رسانه‌ها و گروه‌های امدادی را هدف قرار می‌دهد.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: اسرائیل بر این باور است که با حمله به سازمان‌های امدادی و با تحمیل گرسنگی و فقر به فلسطینی‌ها، می‌تواند به آنها درس فراموش نشدنی بدهد.

وی با اشاره به مشکلات جهان اسلام افزود: از لیبی گرفته تا روهینگیا، سومالی، افغانستان و عراق همگی گرفتار جنگ و مشکلات هستند.

اردوغان در ادامه در مورد برگزار نشدن دادگاه عادلانه عاملان قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی، اظهار کرد: عربستان با اعزام ۱۱ مسئول (امنیتی) به ترکیه دست به یک جنایت بزرگ زد، افرادی که بعدها مشخص شد تعداد آنها ۲۵ نفر بوده است.

وی گفت: عربستان در خصوص مسئولانی که به ترکیه فرستاده بود، تاکنون سخن و موضعی نگرفته است، آنها به ما گفتند که نگران نباشید، ما آنچه لازم باشد، انجام خواهیم داد.

اردوغان خطاب به عربستان افزود: پرونده خاشقجی مشکل ما نیست، بلکه این مشکل شما است، چرا که این شما بودید که افرادی را به ترکیه فرستادید تا دست به این جنایت بزنند.

وی گفت: شما یک اقدام بسیار ساده در قبال این افراد که دست به جنایت زده اند، انجام ندادید، عدالتتان کجاست؟

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش، انتقاداتش در پرونده خاشقجی را متوجه اتحادیه اروپا کرد و گفت: صداقت کشورهای غربی در پرونده این روزنامه نگار نمره قبولی نگرفت.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا که به حزب عدالت و توسعه خرده می‌گیرد، نه تنها هیچ سخنی در مورد دادگاه‌های کودتا در مصر نمی‌کند، بلکه اعضای آن دعوت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر را قبول می‌کنند و با وی بر سر یک میز می‌نشینند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.