×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اسکان موقت با کمک بنیاد مسکن به اسکان دائم تبدیل خواهد شد

به گزارش اشراف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور در خصوص وضعیت مناطق سیل زده گفت: وضعیت در مناطق سیل زده تثبیت شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بازسازی سریع این مناطق انجام شده است.
معاون وزیر کشور ادامه داد: امیدواریم با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و اعتباراتی که به دستگاه‌های مربوطه تعلق گرفته است و مشارکت‌های مردمی که همیشه شاهد آن بودیم، تعمیرات منازل تا پایان تیرماه و بازسازی منازل تا پایان سال به اتمام برسد.
نجار همچنین یادآور شد: باید مبالغی شامل تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به افراد، اعم از شهری و روستایی پرداخت شود که میزان و نحوه اجرای آن در مصوبه‌ای در ۲۳ اردیبهشت توسط دولت به تصویب رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین ضمن ابراز امیدواری در خصوص تسریع حرکت دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع مشکلات مردم خاطر نشان کرد: ۳۰ هزار بسته لوازم ضروری منزل توسط ستاد اجرای فرمان امام و ۴۰ هزار بسته از این دسته لوازم توسط هلال احمر از محل کمک‌های مردمی در بین مردم مناطق آسیب دیده توزیع شده است.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تصریح کرد: حدود ۱۷۰ هزار واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی آسیب دیده در سیل شناسایی شده است که نیاز به نوسازی و تعمیر دارند؛ همچنین مبلغ ۶ میلیون برای روستاییان و ۱۲ میلیون برای افراد شهرنشین به منظور کمک هزینه اسکان موقت به خانواده‌ها پرداخت خواهد شد.
جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در خصوص برخی اشکالات در اسکان موقت هموطنان آسیب دیده گفت: برای واحد‌هایی که امکان اسکان موقت در محلی دیگر را ندارند، در همان محلی که باید در آن اسکان دائم پیدا کنند با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود و در نهایت به اسکان دائم منتقل خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.