×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اتیوپی و شبه نظامیان تیگرای درباره اجرای توافق آتش‌بس توافق کرد

به گزارش اشراف-ابوالفضل قربانی: دولت اتیوپی و شبه نظامیان تیگرای که اخیراً در مذاکرات صلح آفریقای جنوبی در خصوص برقراری آتش بس توافق کرده بودند، با آغاز اجرای این توافق نیز موافقت کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، فرمانده شبه نظامیان تیگرای در این باره گفت که بر توافق امضاء شده پایبند خواهد ماند.

نماینده دولت اتیوپی نیز در این باره گفت: توافق با جبهه تیگری ما را ملزم به دستیابی به صلح می‌کند. تعهد کامل خود را نسبت به توافق امضا شده اعلام می‌کنیم.

اتحادیه آفریقا چندی پیش اعلام کرد که دولت اتیوپی و نیروهای تیگری پس از مذاکرات در آفریقای جنوبی رسماً با پایان دادن درگیری‌ها موافقت کردند.

میانجی گر اتحادیه آفریقا با تائید این خبر گفت: طرف‌های درگیری در منطقه شمالی تیگری اتیوپی، تنها بیش از یک هفته پس از آغاز مذاکرات رسمی صلح در آفریقای جنوبی، بر روی توقف دائمی خصومت‌ها به توافق رسیده‌اند.

«اولوسگون اوباسانجو»، رئیس‌جمهور سابق نیجریه نیز در اولین نشست خبری درباره مذاکرات صلح گفت که دولت اتیوپی و مقامات تیگرایان در مورد خلع سلاح منظم، هموار و هماهنگ همراه با احیای نظم و قانون و احیای خدمات و دسترسی بدون مانع به تجهیزات بشردوستانه به توافق رسیده‌اند.او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این توافق یک سپیده دم جدید برای اتیوپی است.

این جنگ که در نوامبر ۲۰۲۰ آغاز شد، نیروهای منطقه‌ای تیگری را در مقابل ارتش فدرال اتیوپی و متحدانش که شامل نیروهایی از مناطق دیگر و کشور همسایه، یعنی اریتره هستند، قرار داد.

«ابی احمد»، نخست وزیر اتیوپی نیز پیشتر از دستیابی به توافق استقبال کرد و گفت که این توافق اجرایی خواهد شد.

نخست وزیر اتیوپی افزود که تعهد به صلح همچنان پابرجاست و تعهد ما به همکاری برای اجرای توافق به همان اندازه قوی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.