×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیا واشنگتن سیاست هایش در قبال ایران را تغییر میدهد؟

به گزارش اشراف- سیده مهدیه قرشی، روابط ایران و آمریکا به بدترین وضعیت ممکن رسیده و آمریکا باید در سیاست های خود درخصوص تهران تجدیدنظر کند تا دو طرف وارد مقابله مستقیم در خاورمیانه نشوند.

واشنگتن باید این موضوع را بپذیرد که ایران در مواجهه با تهدیدات امنیت ملی در اغلب اوقات انعطاف سیاسی دارد.

پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ همکاری های ایران و آمریکا نتایج ارزشمندی به همراه داشته به طوری که به نظر میرسد آمریکا برای تقویت امنیت در خاورمیانه باید با تهران گفت وگو کند.

ایالات متحده می داند که ایران بازیگری مهم در جنگ با داعش بود و واشنگتن مجبور شد تا اعتراف کند که الحشد الشعبی نیروی قدرتمندی در مبارزه با داعش بوده و حمایت های ایران از الحشد الشعبی نقشی بی بدیلی در این قضایا داشت.

بعد از روی کار آمد ترامپ، روابط تهران و واشنگتن به طور بی سابقه ای نابه سامان شد. لذا آمریکا باید چگونگی همکاری و رقابت همزمان با ایران را یاد بگیرد. این استراتژی در زمان ریاست جمهوری اوباما موفقیت آمیز بود زیرا در آن مرحله توافق هسته ای میان دو کشور امضا شد و دو طرف در جنگ با داعش در عراق همکاری و رقابت داشتند.

به هر حال زمان تغییر فرا رسیده و با توجه به اینکه ایران یکی از ستون های ثبات در منطقه است، امریکا به راحتی نمیتواند نمونه ای مانند ایران را در خاورمیانه به وجود آورد.

 

 

نشنال اینترست

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.