×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیا ارتش ایالات متحده تهاجم روسیه به اوکراین را متوقف می کند؟

به گزارش اشراف-سیده مهدیه قرشی، اوکراین بخشی از ناتو نیست. با این حال، ارتش اوکراین رابطه نزدیکی با شرکای آمریکایی و اروپایی خود دارد. اوکراین و روسیه بار دیگر بر طبل جنگ در شرق اروپا می کوبند زیرا تنش های طولانی مدت بین دو کشور تهدیدی برای شعله ور شدن درگیری تمام عیار است. در حالی هر دو طرف در حال جابجایی نیروها و تجهیزات در منطقه مرزی هستند که فرماندهی اروپایی ایالات متحده (EUCOM) سطح نظارت خود را از “بحران احتمالی” به “بحران قریب الوقوع احتمالی”، یعنی بالاترین سطح نظارت قبل از درگیری، افزایش داده است.

علت تازه‌ترین تشدید تنش‌ها، حمله توپخانه‌ای نیروهای تحت حمایت روسیه علیه مواضع اوکراین بوده که منجر به کشته شدن چهار سرباز اوکراینی شد. این جنگ در امتداد «خط تماس»، مرزی به طول ۲۵۰ مایل که نیروهای اوکراینی و جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه را در منطقه دونتسک در شرق اوکراین تقسیم می‌کند، روی داد.

چندین واحد نظامی ایالات متحده در کشورهای نزدیک وجود دارد، و EUCOM اخیراً یک اسکادران از هواپیماهای MQ-9 Reaper را که از راه دور هدایت می‌شوند، به کشور همسایه رومانی منتقل کرده است. و این در حالی است که روسیه هم، هزاران نیرو و تجهیزات را به نزدیکی مرز اوکراین منتقل کرده است.

پارلمان اوکراین از مسکو خواسته تا فوراً مخاصمات را متوقف کند و به شدت به آتش‌بس پایبند باشد، به تعهدات بین‌المللی خود به طور کامل عمل کند و ارتش، مزدوران، تشکل‌های مسلح خود را از مرزهای بین المللی شناخته شده اوکراین خارج کند.

 

نمایندگان پارلمان اوکراین، همچنین از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای قضایی خواسته اند درباره نقض احتمالی قوانین بین‌المللی، قانون جنگ و جنایات علیه بشریت توسط روسیه و نیروهای شبه‌نظامی آن در شرق اوکراین و کریمه تحقیق کنند.

در سال ۲۰۱۴، روسیه با حمله به کریمه و الحاق کریمه به اوکراین، جهان را غافلگیر کرد. تقریباً همزمان، نیروهای جدایی‌طلب روسی در دونتسک، حملاتی را در منطقه در تلاش برای پیوستن به روسیه آغاز کردند.

اوکراین بخشی از ناتو نیست و بنابراین حمله به این کشور موجب بند ۵ ائتلاف ترانس آتلانتیک نمی‌شود که از همه کشورهای عضو ناتو می‌خواهد به کشور عضوی که مورد حمله قرار گرفته است کمک کنند. با این حال، ارتش اوکراین رابطه نزدیکی با شرکای آمریکایی و اروپایی خود دارد. این موضوع مسبوق به سابقه بود. در سال ۲۰۱۹، یک واحد عملیات ویژه اوکراین اولین واحد اوکراینی شد که فرآیند صلاحیت عملیات ویژه ناتو را گذراند و در کنار کماندوهای آمریکایی و اروپایی قابل استقرار در نظر گرفته شد و در واقع، اوکراین اولین کشور غیر عضو ناتو بود که به این موفقیت دست یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.