×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیا آمریکایی ها در جنگ تجاری به پیروزی خواهند رسید؟

به گزارش اشراف – هدیه اردبادی: شما هیچگاه یک جنگ تجاری را عادلانه برنده نخواهید شد. اگر تمام طرفین در یک شرایط یکسان باشند تمام قوانین برای همه نیز یکسان خواهد بود و هیچ یک از رقبا بر دیگری تسلط و برتری نخواهد داشت و امکان پیروزی برای هریک از آنها وجود خواهد داشت. اما اگر کشوری با کمبود چشمگیر در بخش تجاری خود وارد این عرصه شود، قوانین موجود به نفع رقبای او تعیین خواهند شد.
کسری های تجاری آمریکا در سال ۲۰۱۷ ، ۵۶۸ میلیارد دلار بوده است و این عدد شامل هزینه های مازاد آمریکا در بخش خدمات می باشد. کسری های تجاری آمریکا در بخش کالاها به تنهایی چیزی حدود ۸۱۱ میلیارد دلار بوده است.
ترامپ حق داشت که بر سر تجارت پافشاری کند؛ چرا که با نگاهی به سیستم تجاری بین المللی به این نتیجه می رسیم که دستاوردهای چشمگیری نصیب آمریکا شده است. بنابراین اگر تجارت بین المللی متوازن باشد، اقتصاد آمریکا نیز از آنچه که هست ۳ درصد بیشتر رشد خواهد داشت.
اگر منصفانه به این قضیه نگاه کنیم، دلایل متعددی وجود دارند که چرا کشورهای گوناگون با کسری در تجارت های خود مواجه می شوند اما این شرایط شامل حال همه کشورها نمی شود.
دولت آمریکا از سال ۱۹۷۶ همواره با کسری تجاری رو به رو بوده است. یکی از بدترین این سال ها، سال ۲۰۰۶ بود که رکوردی حدود ۷۶۲ میلیارد دلار در پی داشت. اما امریکا در فاصله سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۰۶ رشد چشمگیری را در جبران این کسری به نمایش گذاشت.
با ورود چین به سازمان تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ ، تغییرات محسوسی در قوانین بین المللی تجاری اعمال شد. درنتیجه، رشد اقتصادی که به دنبال قوانین قدیمی شامل حال آمریکا شده بود این بار به چین واگذار شد. آنچه که قطعی به نظر می رسد این است که با وجود ۵۶۸ میلیارد دلار کسری بودجه، آمریکا تنها ذی نفع این قوانین نخواهد بود.
اتحادیه اروپا و دولت چین نیز آمریکا را تهدید به تلافی در اعمال تعرفه در محصولاتی چون کنتاکی و یا موتورهای هارلی دیویدسون کرده اند. اگر ترامپ به اندازه کافی باهوش و جسور باشد از این وضعیت برای حفاظت از حکومت خود و توسعه در صنعت تکنولوژی آمریکا استفاده خواهد کرد و این پایه و اساس واقعی آینده روشن آمریکا را تضمین خواهند نمود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.