×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چرخش شش ایالت میتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد

به گزارش اشراف- سیده مهدیه قرشی، با وجود حداقل ۹۴ میلیون رأی زودهنگام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، آمریکایی‌ها درگیر انتخاباتی بسیار مناقشه برانگیز شده اند.

شیوع و گسترش بیماری همه گیر COVID-19 اقتصاد ، جامعه و فضای سیاسی ایالات متحده را به طور اساسی مختل کرده وبه طوری که همین امر میتواند برگزاری یک انتخابات اصیل و شفاف را با مشکل مواجه کند.

همچنین اقتصاد امریکا در حال حاضر شاهد نوسانات زیادی در نرخ رشد سه ماهه خود، کاهش درآمد خانواده و افزایش بیکاری است، در حالی که همزمان بازار سهام پر رونق شده و یک هفته قبل از انتخابات ، امید به بهبود شرایط را نوید میدهد.

در عین حال، مبارزات انتخاباتی بیش از یک میلیارد دلار هزینه بر روی دست رای دهندگان در ایالت‌های مختلف گذاشته است.

تجزیه و تحلیل سایتهای “نظرسنجی” نشان می دهد که جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها با بیش از ۸ امتیاز اختلاف نسبت به رئیس جمهور جمهوریخواه ، دونالد ترامپ در صدر جدول انتخابات قرار دارد.

اما با این وجود همه چیز در انتخابات ۲۰۲۰ به آرای برخی ایالتهای مهم امریکا بستگی دارد.

پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ در اواخر روز انتخابات حاصل شد و به تأمین آرا elect انتخاباتی از ایالات در حال چرخش ، که دارای نوسانات بالا از رای دهندگان و تنوع دموگرافیکی هستند، متکی بود. در حالی که ایالت های مختلف در چرخه های مختلف انتخاباتی به میدان می آیند ، ایالت های نوسان دهنده برای انتخابات ۲۰۲۰ شامل آریزونا ، فلوریدا ، جورجیا ، آیووا ، میشیگان ، مینه سوتا ، کارولینای شمالی ، اوهایو ، پنسیلوانیا ، تگزاس و ویسکانسین هستند.

چهار سال پیش ، ترامپ در سراسر این ایالت ها تجمع هایی برگزار کرد و توانست همه آنها را به جز مینه سوتا با خود همراه کند.

اما فضای انتخابات در سال ۲۰۲۰ متفاوت است ، چراکه آرای سه ایالت فلوریدا، جورجیا و تگزاس در حال نوسان هستند. شش ایالت آریزونا ، میشیگان ، مینه سوتا ، کارولینای شمالی ، پنسیلوانیا و ویسکانسین متمایل به بایدن و آیووا و اوهایو) نیز به ترامپ رای میدهند.

با این وجود، ایجاد امنیت در ایالات توسط دولت بایدن و همچنین تمایل بیشتر سه ایالت پر نوسان در رای دادن به بایدن، شانس وی را برای برنده شدن در این انتخابات بیشتر کرده است.

رای گیری زودهنگام ، رای گیری از طریق پست و هزینه های مختلف رای گیری که می تواند بر میزان مشارکت مردم تأثیر بگذارد – از جمله ثبت نام ، زمان آغاز نظرسنجی و میزان دسترسی به نظرسنجی – به این معنی است که هنوز چیزهای زیادی برای آشکار شدن در روز انتخابات وجود دارد.

 

 

نشنال اینترست

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.