×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چرا رئیس جمهور جدید امریکا رابرت مالی را انتخاب ‌کرد؟

به گزارش اشراف- سیده مهدیه قرشی، انتصاب مالی از سوی جو بایدن که می‌تواند نشانه حسن نیت او در قبال ایران باشد، نخستین جدل‌ها را در سیاست خارجی دولت جدید ایالات متحده برانگیخته و به نظر می‌رسد بایدن با انتخاب مالی به عنوان نماینده ویژه در امور ایران، زمینه را برای برنامه‌های پیش بینی‌نشده کاخ سفید جهت مذاکره در مورد احیای برجام  فراهم کرده است.

مالی پیش از این و از نزدیک در جریان اجرای سیاست‌های دولت اوباما در خاورمیانه نقش داشت و به عنوان مقام ارشد در چارچوب برجام فعالیت می‌کرد.

اما حالا انتصاب این عضو اصلی مذاکره‌کننده هسته‌ای، با انتقادهای بسیاری از سوی سیاستگذاران در واشنگتن روبرو شده است. رابرت مالی در زمان ریاست جمهوری اوباما در سال ۲۰۱۵، به یکی از مخالفان سرسخت سیاست دولت وقت در خصوص تغییر رژیم سوریه تبدیل شد. وی با کمک به مخالفان سوریه، موافق نبود و اعتقاد داشت این امر سبب طولانی شدن درگیری های داخلی در سوریه می شود.

با این حال، انتصاب مالی مخالفت عده ای از دموکرات ها را هم برانگیخته است؛ آنها معتقد هستند این انتخاب می‌تواند زمینه دوقطبی شدن سیاست دولت بایدن را فراهم کند.

با این وجود، بازگشت مالی به عرصه سیاست با تحسین بسیاری از دموکرات ها هم روبرو شده است.

ناظران بر این باورند که بازگشت رابرت مالی به عنوان یک مقام ارشد دیپلماتیک می تواند به عنوان نشانه ای از حسن نیت دولت جدید در قبال ایران پذیرفته شود. بر همین اساس، عمل گرایی مالی نسبت به ایران، ممکن است نگرانی‌هایی را برای اسرائیل در پی داشته باشد.

 

نشنال اینترست

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.