×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نخستین کنگره ملی شهدای جوان مدافع حرم در قم برگزار شد

به گزارش اشراف – نخستین کنگره ملی شهدای جوان مدافع حرم شامگاه پنجشنبه با حضور تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم از سراسر کشور، جمعی از مسئولان و هنرمندان کشوری در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار ‌شد.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در پیامی تصویری به کنگره ملی جوانان شهدای مدافع حرم گفت: اگر مدافعان حرم گروه‌های تروریسیتی و تکفیری و داعش را از منطقه حساس سوریه بیرون نمی‌کردند، دشمنان اهل بیت حرم حضرت زینب کبری(س) را نابود می‌کردند.

وی افزود: در شرایطی که جامعه مورد حمله دشمنان واقع شد باید از آن دفاع کنیم و مطابق بیان امیرالمومنین(ع) در یکی از خطبه‌های نهج البلاغه، جهاد مصداق بارز تقوا و ایمان و  دری از درهای بهشت است و خداوند آن را برای بندگان خاص خود در نظر گرفته و از آنجا که جهاد در اسلام جنبه دفاعی دارد  همانند سپر و زرهی در برابر دشمنان است.

رونمایی از پوستر و تمبر جشنواره

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز در سخنرانی با خیرمقدم به حاضرین در این برنامه اظهارداشت: کنگره ملی شهدای جوان مدافع حرم در ایام هفته جوان برای نخستین بار در قم بر پامی‌شود که امیدواریم در سال‌های دیگر نیز شاهد برپایی این کنگره باشیم.

حسن عابدی گفت: شهدای مدافع حرم سهم بزرگی در برقراری امینت و آرامش کشور بر عهده دارند و وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت تا به پاس رشادت‌های این شهدا از خانواده‌های آنان تجلیل به ‌عمل آورد.

در این مراسم از پوستر جشنواره، تمبر یادبود جشنواره شهدای جوان مدافع حرم و نیز دو کتاب با عناوین دم عشق و عبدالصالح شهید مدافع حرم رونمایی شد.

در بخش دیگری از برنامه سردار حسین کاجی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به بیان خاطره پرداخت و پس از آن تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم از استان‌های مختلف کشور تجلیل به عمل آمد.

مهران رجبی از بازیگران سینما و تلویزیون نیز در این مراسم ابراز داشت: ما در دوران دفاع مقدس در جمع بسیجیان و رزمندگان بودیم و رشادت‌های این عزیزان فراموش نخواهد شد.

وی گفت: امروز نیز راه شهدا ادامه دارد و شهدای مدافع حرم در این مسیر گام برداشتند و این یادواره در حقیقت به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان است.

همه باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم

در این مراسم مادر شهیدان مصطفی و مجتبی بختی از شهدای مدافع حرم نیز حضور داشت که به بیان خاطرات فرزندان شهیدش و چگونگی اعزام و شهادتشان پرداخت.

این مادر شهید گفت: اوایل جنگ در سوریه کمتر از رزمندگان ایرانی اعزام می‌کردند و فرزندانم برای اینکه خودشان را به منطقه برسانند تصمیم گرفتند خودشان را افغانستانی جا بزنند تا برای اعزامشان مانعی نباشد.

وی ادامه داد: از آنجا که دو برادر را با هم‌ اعزام نمی‌کردند، مصطفی و مرتضی خودشان را پسر خاله معرفی کردند و برای اینکه لو نروند لهجه افغانی را تمرین کردند و من نیز حمایتشان کردم و در نهایت در کنار هم و در دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند.

این مادر شهید افزود: امروز همه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم تا آسیبی به کشورمان وارد نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.