×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح ملی شهرک صنعتی دارویی برکت به بهره‌برداری رسید

به گزارش اشراف،‌محمد مخبر در حاشیه آئین بهره‌برداری و افتتاح از پروژه عظیم و ملی شهرک صنعتی دارویی برکت، بزرگترین شهرک تخصصی دارویی منطقه همراه با رونمایی از ۹ قلم دارو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت در وسعتی ۲۰۰هکتاری با ۷۸ قطعه و ۱۰ بخش طراحی شده است که ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته و امروز از ۹ پروژه دارویی در بخش‌های سرطان و واکسن رونمایی می‌شود و این مرکز دارویی طراحی شده است تا دیگر شاهد واردات دارویی به کشور نباشیم.

وی بیان داشت: به رغم اینکه ۵ درصد از داروهای کشور وارداتی است، ولی ارزش ریالی آن ۳۰ درصد قیمت داروی کشور است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: یکی از سیاست‌هایی که دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم این ۵ درصد واردات دارو را نیز پوشش دهیم که دشمن نتواند در این زمینه اقدامی تقابلی را انجام دهد و به دنبال آن هستیم که قیمت تمام‌شده دارو برای بیماران خاص کاهش یابد.

وی گفت: در یک قلم دارو که در دو سال گذشته در کشور تأمین شد، ۱۲۰ میلیارد تومان پول از جیب مریض‌های سرطانی خارج نشد.

مخبر گفت:‌ این شهرک ایجاد شد تا در حداکثر توان، ۵ درصد داروی وارداتی را پوشش دهد و در این شهرک تعداد زیادی شرکت داخلی و خارجی حضور پیدا کردند و امیدواریم ظرف یک و نیم سال آینده ۵۰۰ میلیون دلار از واردات به کشور در بخش مواد اولیه دارو را جلوگیری کنیم.

مخبر تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی فراهم شده و از همه افراد در عرصه تولید دارو دعوت می‌شود در این شهرک حضور پیدا کنند و اقدامات لازم در این حوزه را انجام دهند.

وی تأکید کرد: ما به دنبال انتفاع از بخش دارویی نیستیم و به دنبال آن هستیم که واردات دارو را کاهش دهیم و بتوانیم در این بخش تأثیرگذار باشیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: این شهرک دارویی می تواند بخشی از نیازهای منطقه را پوشش دهد و ۷ هزار شغل برای متخصصین در بخش دارو ایجاد شده است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۳۰ هزار شغل را ایجاد خواهد کرد.

فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.