×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دولت از ایده‌های جوانان در حوزه کارآفرینی حمایت کند
طاهره منتظری

به گزارش اشراف، مهندس حسین مشایخی کارآفرین فعال در حوزه معماری در گفتگو با خبرنگار اشراف درباره نگرانی و انتقاد جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی از فضای اشتغال و راه‌های موفقیت در کسب و کار مهندسی تصریح کرد: مشکل اصلی از نرم‌افزار ذهن ما شروع می‌شود که اگر ویروس نگرانی و تردید به آن سرایت کند، نمی‌توانیم قدمی برداریم، ما باید قبول کنیم که موفقیت در گرو «باور» و «تلاش» است.
وی تاکید کرد: البته پیش‌نیاز باور داشتن به راه و تلاش برای طی کردن آن، اعتقاد و علاقه به مسیری است که انتخاب کرده‌ایم؛ در این راه، باید از مشورت افراد مطلع و دلسوز در حرفه مورد نظر نیز به خوبی استفاده شود.
این کارآفرین برتر حوزه مهندسی معماری، به تجربه شخصی‌اش اشاره کرد و گفت: خودم شخصاً با شکست در مسیر زندگی، تغییر مسیر دادم و وارد حوزه کارآفرینی شدم؛ بنابراین، اگر به شکست‌ها با چشم مثبت نگاه شود و ناامید نشویم، با باور و تلاش می‌توانیم به نقطه مورد نظر برسیم.
مشایخی افزود: حدود ۱۰ سال پیش در مقطعی از زندگی و هنگامی که در یک شرکت طراحی گرافیکی مشغول کار بودم، به علت تعدیل نیرو بیکار شدم و در وضعیت بسیار سختی قرار گرفتم، اما با ورود به دوره‌های آموزشی آزاد معماری تلاش کردم تا شرایط جدیدی را رقم بزنم.
وی ادامه داد: بعد از بارهای تجربه شکست و شروع کردن از نو، چند سال است که «آکادمی هنرنمایی ماندگار» را تاسیس کرده‌ام که نماینده رسمی نرم‌افزار طراحی سه‌بعدی دکوراسیون داخلی با عنوان «تری ‌دی مکس» است و تاکنون بیش از ۷ هزار هنرجو در داخل و خارج از محصولات آموزشی ما استفاده کرده‌ و وارد بازار کار شده‌اند و این، تجربه بی‌نظیر و لذت‌بخشی در حوزه کارآفرینی است.
این کارآفرین برتر گفت: تلاش ما این بوده است که یک انقلاب در عرصه آموزش این رشته ایجاد کنیم که هرکسی آن دوره را می‌گذراند، قطعا بعد از سه ماه استخدام شود.
مشایخی به برخی مشکلات این عرصه نیز اشاره و تاکید کرد: درخواست ما کارآفرینان از مسئولان کشور به ویژه در حوزه اقتصاد و کسب و کار این است که کاری کنند که اگر یک جوان، یک بار در کارش شکست خورد، از راهی که طی کرده پشیمان و دلسرد نشود و خیلی آسیب نبیند.
مشایخی اظهار داشت: اگر توسط مسئولان اقتصادی و صنعتی کشور و سیاستگذاران این حوزه به جوانان میدان داده شود و تسهیلات ارزان هم در اختیارشان قرار بگیرد و راههای جبرانی و پشتیبانی برای شکست‌های احتمالی جوانان تازه‌کار درنظر گرفته شود، زمینه برای ایده‌پردازی و خلاقیت این همه جوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی فراهم می‌شود.
وی تصریح کرد: در واقع فوری‌ترین نیاز برای فعال شدن نسل جوان در عرصه کسب و کار فنی و مهندسی، فراهم کردن زمینه ایده‌پردازی و خرید این ایده‌ها از جوانان توسط دولت است که هم به نفع دولت و هم به نفع مردم بویژه جوانان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.