×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تلاش شهرداری برای خرید دستگاه زباله‌سوز از چین

به گزارش اشراف- سمیرا خباز،  صدرالدین علیپور رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نشست خبری مجازی که پیش از ظهر امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در خصوص آخرین اقدامات این سازمان در زمینه مدیریت پسماند شهری خاطرنشان کرد: حجم جمع آوری روزانه پسماندهای پزشکی از ۷۰ تن به ۱۰ تن افزایش یافته و چون مراقبت از کارگران در اولویت‌های ماست به ضد عفونی، جمع آوری و تجهیز لباس‌های کارگران توجه ویژه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما همه این پسماندها را دفن می‌کنیم و هیچ تفکیکی نداریم و همین امر باعث افزایش کار ما شده است.

علیپور در پاسخ به سوالی در خصوص رهاسازی پسماندهای بیمارستانی، گفت: ما گزارشی از رهاسازی پسماند نداشته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: مسؤول این موضوع و ناظر این موضوع وزارت بهداشت و محیط زیست استان تهران است اما نه ما و نه این دستگاه‌ها تا امروز گزارشی در این خصوص نداشته‌اند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درست است که از ابتدای اردیبهشت قرار است تفکیک زباله آغاز شود، گفت: برنامه‌ریزی در این خصوص داریم و تا خیالمان از صحت آن برنامه ریزی راحت نباشد حتماً شروع به تفکیک نخواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: بخشی از عدم تفکیک موضوع هزینه وارد شده به شهرداری است اما یادتان باشد دفن روزانه ۷۰۰۰ تن زباله هم تبعاتی به همراه دارد.

وی در خصوص درخواست شهردار تهران از سفیر چین برای خرید یک دستگاه زباله سوز چینی نیز ابراز داشت: با توجه به حساسیت وضعیت زباله‌های بیمارستانی احساس کردیم این دستگاه می‌تواند کمک کننده باشد، این دستگاه ساعتی ۱ تن زباله را بی خطرسازی می‌کند.

وی در پاسخ به سوال مهر درباره تفکیک زباله‌های از سوی نیروهای خدماتی شهرداری گفت: نه تنها زباله گردها که هیچکدام از نیروهای خدماتی پیمانی شهرداری چه در مبدا و چه در آرادکوه مجاز به تفکیک نیستند و در صورت مشاهده تین تخلف با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.