×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازار آیتی در سال ۲۰۲۱  به ۴.۱ تریلیون دلار می‌رسد

به گزارش اشراف-مهناز شعبانی:براساس آخرین پیش‌بینی‌های مرکز تحقیقاتی گارتنر گفته شد ارزش بازار جهانی فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۴.۱ تریلیون دلار می‌رسد که این رقم رشد ۸.۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان خواهد داد.
بخش اصلی که ارزش بازار جهانی فناوری ارتباطات و اطلاعات را رونق می‌بخشد نوآورانه‌های حوزه تجارت دیجیتال است که در اصل از بخش‌های تجاری خارج از حوزه آی‌تی تامین می‌شود و به عنوان هزینه درآمد یا هزینه کالاهای فروخته شده (COGS) به دست می‌آید.
«جان-دیوید لاولاک» مدیر ارشد تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «حوزه آی‌تی مانند گذشته فقط از فعالیت‌های شرکت‌ها پشتیبانی نمی‌کند، بلکه به طور کامل در ارایه ارزش‌های تجاری نیز مشارکت دارد.»
او توضیح داد: «فناوری اطلاعات نه تنها به جز تمرکز روی دفتر کار به عامل رونق تجارت تبدیل شده است، بلکه تغییراتی را در منبع سرمایه گذاری ایجاد کرده است و به سازمان‌ها کمک می‌کند با حذف هزینه‌های جاری، درآمدهای خود را افزایش دهند.»
پیش‌بینی می‌شود تمام بخش‌های حوزه فناوری اطلاعات تا سال ۲۰۲۲ میلادی رشد مثبت را پیش روی خود تجربه کنند. بالاترین رشد مربوط به فروش دستگاه‌های الکترونیکی می‌شود که گارتنر برای آن افزایش درآمد ۱۴ درصدی را پیش بینی کرده است و پس از آن بخش نرم افزار‌های سازمانی با رشد ۱۰.۸ درصدی قرار دارد. زیرا سازمان‌ها بیش از هر زمان دیگر بر ایجاد محیط‌های آسان‌تر، ابتکاری و تولیدی برای نیروی کار خود متمرکز شده‌اند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.