×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
«افسر اسدی» از سیمرغ سال ۶۸ می‌گوید

به گزارش اشراف، افسر اسدی بازیگر سینمای ایران در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، گفت: چند ماه قبل از برگزاری جشنواره، تقریبا این را می‌دانستم که جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن را دارم.

او درباره کسب این جایزه گفت: انتظار دریافت این جایزه را داشتم. هم حس خودم بود و هم حس عزیزان دست‌اندرکار فیلم «عبور از غبار» که در حین اجرا، کار مرا می‌دیدند. ۹۹ درصد اطمینان داشتم که این جایزه متعلق به من است.

«عبور از غبار» به کارگردانی پوران درخشنده و به تهیه‌کنندگی خانه فیلم ایران در سال ۶۸ ساخته شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: معلمي با همسر و فرزندش در يكي از روستاهاي حومه تهران ‌زندگي مي كند. او به سختي موفق مي‌شود خانه‌اي در بلندي تپه‌اي بسازد اما به زودي متوجه مي‌شود كه همسرش از بيماري كليه رنج مي‌برد و درشرف مرگ است. تمام اقدامات او، به دليل وضع نامساعد مالي،‌ براي همسر بيمارش بي‌نتيجه مي‌ماند تا اين كه مادر يكي از شاگردانش كه به نظر مي‌رسد دانش‌آموز بي‌انضباطي است بدون اطلاع معلم به بيمارستان مي‌رود و يكي از كليه‌هايش را به همسر معلم اهدا مي‌كند.

زنده‌یاد خسرو شکیبایی، مهناز افضلي، افسر اسدی، هرمز هدايت، بهرام شاه محمدلو، زنده‌یاد مهري وداديان، منوچهر آذری، زنده‌یاد فرهنگ مهرپرور، زنده‌یاد عطاءاله زاهد، زنده‌یاد  نعمت‌اله گرجي، رحمان باقریان، زنده‌یاد هوشنگ ملك‌آرا از بازیگران «عبور از غبار» بودند.

افسر اسدی در دوره هشتم با سایر نامزدهای این بخش (مهوش افشارپناه و گوهر خیراندیش برای فیلم زیر بام‌های شهر و فریماه فرجامی  و اکرم محمدی برای فیلم مادر) برای کسب این جایزه رقابت داشت.جایزه‌ای که آن سال‌ها سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن نام داشت و بعدها بهترین بازیگر زن نقش مکمل نام گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.