×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از جیب خالی تا پُزعالی

به گزارش اشراف –  فرزاد روستايي، زمانی که برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق تیم پرسپولیس در تاریخ ۱۳۹۸/۱/۱۸ در مصاحبه ای با رسانه ها عنوان داشت ” پیش بینی من این است که با ادامه وضع فعلی فوتبال ایران آماتور بشود. چون بسیاری از باشگاه ها توان پرداخت ندارند و این موضوع حالا حتی استقلال و پرسپولیس را هم تهدید می کند. چون میزان مخارج بالاتر از درآمدی است که این دو باشگاه در حال حاضر از طریق قرارداد اپراتوری به دست می آورند. اگر شرایط فعلی تغییر نکند، این تفاوت بین درآمد و مخارج باعث می شود اثر منفی وحشتناکی در فوتبال ایران اتفاق بیفتد. ” کسی موضوع را جدی نگرفت، چون برانکو از باشگاه پرسپولیس طلب داشت و تصور بر این بود که سنگ خود را بر زمین می زند اما دیدیم ماجرا به سمت و سویی رفت که برانکو به سمت در خروجی باشگاه هدایت شود!

 

حدود ۹ ماه از آن هشدار می گذرد، مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی به خاطر پول چه نمایشی به راه انداخت که هنوز هم به پایان نرسیده است. داستان آندره استراماچونی با استقلال هنوز داغ داغ است. ماجرای برانکو به شکایت به فیفا انجامید  و اخبار متعدد داخلی از نارضایتی بازیکنان که پول نگرفته اند و بر سر دو راهی ” فسخ یا ماندن با جیب خالی ” گیر کرده اند.

 

تمام این مسائل به خاطر بی پولی است! اما هر روز خبرهای جدیدی در مورد عقد قرارداد با بازیکن خارجی و جذب آن ها به گوش می رسد. با این اوضاع این پرسش مطرح می شود ” چرا با توجه به عدم بودجه کافی، پرداخت نکردن حقوق معوقه بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران، مشکلات بانکی و بکار نبستن اصول حرفه ای گری در عقد قرارداد هنوز به دنبال جذب بازیکن خارجی هستیم؟!”

 

و آخرین پرده این نمایش پس از مسابقه پرسپولیس و نساجی اجرا شد، جایی که کالدرون پس از پیروزی گفت : به خاطر رفتاری که با من شد حس می‌کنم که باشگاه می‌گوید که من بروم ولی من نمی‌خواهم این باشگاه را ترک کنم. من می‌گویم بازیکن خارجی نمی‌خواهم و مسئولیتش را هم می‌پذیرم برایم دو بازیکن ایرانی  بگیرند. دیگر دروغ‌ها تمام شود می‌خواهم به من احترام بگذارند شش ماه به من احترام نگذاشتند.

 

حقیقت این است که مسئولان فوتبال ایران ـ در تمام لایه ها ـ  بدون نتیجه مشخصی فقط به دنبال برگزاری مسابقات و به پایان رساندن آن هستند . به نظر می رسد اگر راهکار نظام مندی برای برون رفت از وضع موجود عملیاتی نشود، شیب سقوط فوتبال ایران از این هم تندتر خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.