×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم تهیه پیوست های فرهنگی و اجتماعی برای پروژه های اجرایی/ فضای اطراف پارک دانشجو ساماندهی خواهد شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اشراف، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری در خصوص تهیه پیوست‌های فرهنگی اجتماعی برای پروژه‌های اجرایی در شهر تهران گفت: مجموعه مرکز مطالعات شهرداری تهران این دغدغه را برای پروژه‌های مختلف دارد و ما هم دائما این موضوع را گوشزد می‌کنیم. پروژه‌ای که شروع می‌شود باید از قبل پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برای آن تهیه شود چرا که پس از آغاز پروژه، تهیه این پیوست‌ها کار سختی خواهد شد.

نادعلی با بیان اینکه توسعه حمل ونقل عمومی اولویت اصلی شهرداری تهران است، گفت: دغدغه اصلی مدیریت شهری که در حقیقت شهروندان به عنوان مطالبه آن را طرح کردند؛ توسعه حمل و نقل عمومی و موضوع ترافیک است و برای رقم خوردن اتفاقات موثر بودجه نیز در این موارد تمرکز شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص انتشار فیش حقوقی ۳۰ میلیون تومانی یکی از کارمندان شورای شهر تهران گفت: کمیسیون شهرسازی متنی را در این زمینه آماده کرده که اطلاعات کامل در آن تشریح شده است.

وی در خصوص چهارشنبه های فرهنگی در تهران نیز گفت: یک هفته در میان با حضور در مناطق تهران که از لحاظ جغرافیایی نیز جنوبی‌تر و کم برخوردارتر بودند برنامه چهارشنبه‌های فرهنگی را اجرایی کردیم.

نادلی ادامه داد: هر چهارشنبه فرهنگی با حضور شورای معاونان شهرداری منطقه برگزار می‌شد و در این شورا مسئولان فرهنگی ادارات منطقه نیز حضور پیدا می‌کردند و یک بحث فرهنگی بیش از یک ساعته انجام می‌شد. در سال جاری ۱۱ بازدید از اماکن ورزشی، ۱۳ بازدید از اماکن دینی، ۵ بازدید از اماکن هنری و ۳۰ بازدید از اماکن فرهنگی به عمل آمده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش در خصوص ساماندهی پارک دانشجو گفت: در بحث جمع‌آوری دست فروشان تعارض وجود دارد این دسته از افراد در حال فعالیت هستند اما فضای اطراف پارک دانشجو ساماندهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بوستان‌های تهران قابل دفاع نیست و باید به سمتی برویم تا تمام خانواده‌ها بتوانند از فضای بوستان ها استفاده کنند، گفت: ورودی آسیب‌های اجتماعی باز است و باید برای این ورودی‌ها فکر کرد زیرا وظیفه ما نباید تنها جمع کردن آسیب‌ها باشد.

نادلی در بخش دیگر سخنانش در خصوص زیست شبانه گفت: هیچ موانعی برای زیست شبانه وجود ندارد و در مبادی اسلام هم این زیست شبانه قابل قبول است.

سخنگوی شورای شهر تهران  در خصوص نامه شهردار تهران به رئیس جمهور برای تفویض اختیار برای ساماندهی کودکان کار نیز گفت: شهرداری تهران قرارگاه اجتماعی تشکیل داده است؛ همچنین در خصوص تفویض اختیار با شهردار تهران صحبت هایی داشتیم.

وی افزود: قرار گاه اجتماعی را در شهرداری ایجاد کردیم چرا که یکی از حلقه های مفقوده  در مدیریت شهری عدم مدیریت یکپارچه شهری بود که در حال حاضر شهرداری با ایجاد این قرارگاه به دنبال این است که همه نهادها در کنار هم باشند تا بتوانند این مشکلات را برطرف کنند. این قرارگاه می تواند الگوی خوبی برای کارهای دیگر باشد.

 

نادعلی در خصوص ساماندهی دره فرحزاد نیز گفت: بازدیدی از این بخش داشتیم و ساماندهی خوبی لحاظ شده و طراحی برای اکوپارک نیز صورت گرفته است.

سخنگوی شورای شهر تهران از افزایش ۷۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری در سال آینده خبر داد و گفت: ماموریت‌های اجتماعی و فرهنگی شاهد افزایش ۸۰ درصدی بوده و همچنین در ماموریت‌های سایر بخش‌های شهرداری تهران که از جنس اجتماعی و فرهنگی بوده نیز ۱۵۹ درصد افزایش بودجه داشته‌ایم. در حقیقت از ۹۳۶ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ رقم بودجه در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۴۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

 

خبرنگار: حامد فراهانی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.