×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هدف مان نشان دادن اهمیت کار گروهی در میان دانشجویان بود

به گزارش اشراف- ناهید فردنور، حسین احمدی، مدیر عامل شرکت پارنوسافت و دبیر برگزاری این همایش با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری همایش «رویکرد سازه در قرن جدید» کشف استعدادها و ایجاد انگیزه به دانشجویان بوده است، گفت:‌متاسفانه امروز شرایط به گونه ای شده است که عموم دانشجویان فضا را برای خود ناامیدکننده می دانند و تصور می کنند که تنها راه موفقیت شان این است که از کشور بروند،‌در چنین شرایطی سعی کردیم با برگزاری این همایش تا حدی بتوانیم به دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته عمران انگیزه دهیم.

 

او با بیان اینکه قطعاً حضور در چنین همایش هایی می تواند تا حدی باعث شود تا دانشجویان بدانند می توانند در رشته خودشان وارد بازار کار شوند، افزود:‌ با توجه اینکه این همایش در تهران و به صورت حضوری برگزار شد،‌عمده شرکت کنندگان مان نیز از استان تهران بودند. با این حال با توجه به استقبال قابل توجه دانشجویان از این همایش،‌شاهد آن بودیم که از ۱۸ تا ۲۰ استان دیگر هم در همایش شرکت کرده و در مجموع ۲۵۰ شرکت کننده داشتیم.

دبیر برگزاری همایش «رویکرد سازه در قرن جدید» مهمترین نکته این همایش بسترسازی برای فعالیت گروهی تیم های شرکت کننده بود، تصریح کرد:‌ عمدتا در کشور ما فعالیت ها به صورت انفرادی انجام می شود و به طور کلی کمتر به فعالیت های گروهی بها داده می شود، اما هدف مان این بود که دانشجویان رشته های عمران و کامپیوتر را با کارهای گروهی آشنا کنیم، تا جایی که حتی در ۱۰ تیم برگزیده ما نیز به صورت گروهی کار خود را ارائه دادند . قطعا این مسئله به همه تیم های شرکت کننده و برگزیدگان این موضوع را به صورت غیرمستقیم یادآوری می کند که انجام کار گروهی از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند نقش تعیین کننده ای در پیشبرد برنامه هایشان چه در دانشگاه و چه در محیط کار واقعی داشته باشد.

احمدی تصریح کرد:‌ شرکت پارنوسافت همایش های طراحی زیادی را برگزار کرده است و امسال هم سمینار در کرمان، اردبیل و البرز را داشتیم. همچنین در آینده هم برای مشهد و بیرجند قصد برگزاری برنامه هایی را خواهیم داشت اما این همایش و برگزاری مسابقه که اولین دوره مسابقه ملی نرم افزار عمرانی بود، قرار است از سال آینده به صورت سالانه برگزار شود تا از این طریق بعد از چند دوره برگزاری جایگاه رشته عمران را برای دانشجویان این رشته نشان دهیم.

او خاطر نشان کرد: این مسابقه فعالیتی کاملاً تیمی است که هر تیم ۲ یا ۳ عضو دارد. بعد از طراحی این مسابقه با انجمن‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسرکشور ارتباط می گیریم و این مسئله نقش این انجمن ها را نیز در مراکز آکادمیک پررنگ می کند. قطعاً این انجمن ها نقش سازنده ای در فعالیت های علمی دانشجویان خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.