×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چگونه روسیه به فروشنده شماره یک اسلحه به آفریقا تبدیل شد

به گزارش اشراف- سیده مهدیه قرشی، آژانس دولتی صادرات اسلحه روسیه ، Rosoboronexport ، در اوایل هفته جاری اعلام کرد که با کشورهای آفریقایی قراردادهای صادراتی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ امضا کرده است.

الكساندر میخایف ، مدیركل Rosoboronexport روز یكشنبه در نمایشگاه بین المللی دفاع (IDEX 2021) به خبرنگاران گفت: «قیمت این معاملات بیش از ۱.۵ میلیارد دلار است.«

وی افزود: «ما در سال ۲۰۲۰ با بیش از ده کشور آفریقایی قرارداد بستیم.»

اظهارات میخایف به معنی افزایش حضور روسیه در بازارهای اسلحه آفریقا است.

اتحاد جماهیر شوروی نه تنها تامین کننده عمده تسلیحات بود، بلکه در تمام سالهای آخر جنگ سرد حضور فعال نظامی در آفریقا داشت.

از سال ۲۰۲۰ ، Rosoboronexport ، ۴۹٪ از واردات اسلحه به آفریقا را انجام داده به طوری که روسیه در دو دهه گذشته برتری صادراتش را نسبت به دو رقیب بزرگ خود، فرانسه و ایالات متحده را به طور چشمگیری گسترش داد.

روسیه حداقل به ۲۱ کشور آفریقایی اسلحه میفروشد و الجزایر و مصر بزرگترین مشتری این کشور به شمار می‌روند. البته آنگولا هم مشتری جدیدتر و در حال ظهور روسیه است.

سیستم‌های دفاع موشکی روسی و Tor و Pantsir و همچنین بالگردهای تهاجمی و تفنگ های تهاجمی از خانواده AK-200 کلاشینکف از جمله سلاح‌های  پرطرفدار روسها در میان کشورهای آفریقایی هستند.

در عین حال، تنش‌های سیاسی مزمن در آفریقا تقاضای دائمی برای خرید سلاح را تضمین می کند – تقاضایی که بخش دفاعی روسیه با تأمین سلاح های مقرون به صرفه آن را انجام میدهد.

قابل ذکر است که مسکو به شکلی گسترده‌ای وارد تجارت اسلحه در آفریقا شده و هیچ نشانه ای وجود ندارد که این کشور بخواهد از موقعیت برتر خود در فروش سلاح به افریقایی‌ها چشم بپوشد.

 

نشنال اینترست/ ۲۳ فوریه ۲۰۱۲

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.