×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وگان برای کاهش وزن بهترین است

به گزارش اشراف- خدیجه معینی: تحقیقات جدید منتشر شده در Frontiers in Nutrition نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی گیاهی کم چرب می‌تواند ترکیبات التهابی مضر معروف به محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) را تا ۷۳ درصد کاهش دهد. در مقابل، هیچ کاهشی در AGE با رژیم غذایی مدیترانه ای مشاهده نشد. علاوه بر این، شرکت کنندگان در رژیم غذایی وگان به طور متوسط ​​۱۳ پوند کاهش وزن را تجربه کردند، در حالی که افرادی که رژیم مدیترانه ای داشتند تغییری در وزن مشاهده نکردند.

کاهش AGE‌های رژیم غذایی در رژیم غذایی کم چرب وگان عمدتاً از حذف مصرف گوشت (۴۱٪)، به حداقل رساندن مصرف چربی‌های اضافه شده (۲۷٪) و اجتناب از محصولات لبنی (۱۴٪) ناشی می‌شود.

هانا کاهلووا، سرپرست تیم تحقیق، مدیر تحقیقات بالینی کمیته پزشکان برای پزشکی مسئول، می‌گوید: «این مطالعه به رد این افسانه کمک می‌کند که رژیم غذایی مدیترانه ای برای کاهش وزن بهترین است. انتخاب یک رژیم غذایی گیاهی کم‌چرب که از لبنیات و روغن‌های رایج در رژیم غذایی مدیترانه‌ای اجتناب می‌کند، به کاهش مصرف محصولات نهایی مضر گلیکاسیون پیشرفته که منجر به کاهش وزن قابل توجهی می‌شود، کمک می‌کند.

AGE‌ها ممکن است از طریق رژیم غذایی مصرف شوند و محصولات حیوانی به طور کلی در AGE‌ها بیشتر از غذاهای گیاهی هستند. پخت و پز با حرارت بالا در شرایط خشک، مانند کباب کردن، منجر به تشکیل قابل توجه AGE ها، به ویژه در غذاهای با مشتقات حیوانی، که سرشار از چربی هستند، می‌شود. مقادیر بالای AGE در گردش در بدن می‌تواند به مقاومت به انسولین کمک کند که می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. AGE‌ها همچنین با التهاب و استرس اکسیداتیو مرتبط هستند که به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

پژوهش جدید یک تحلیل ثانویه از مطالعه قبلی کمیته پزشکان است که رژیم غذایی گیاهخواری کم چرب را با رژیم غذایی مدیترانه ای مقایسه می‌کند. این مطالعه به طور تصادفی شرکت‌کنندگان را به یک رژیم غذایی کم‌چرب وگان شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات و حبوبات یا رژیم مدیترانه‌ای که بر میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، ماهی، لبنیات کم‌چرب و فرابکر متمرکز بود اختصاص داد. روغن زیتون، به مدت ۱۶ هفته. هیچ کدام از گروه‌ها محدودیت کالری نداشتند. سپس شرکت‌کنندگان به مدت چهار هفته به رژیم‌های اولیه خود بازگشتند و سپس به مدت ۱۶ هفته به گروه مقابل رفتند. سن رژیم غذایی بر اساس سوابق دریافت رژیم غذایی خود گزارش شده محاسبه شد. نمرات AGE با استفاده از یک پایگاه داده منتشر شده از محتوای AGE به هر ماده غذایی اختصاص داده شد.

دکتر کاهلوا می‌افزاید: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که می‌توانید از قدرت بشقاب خود برای کاهش وزن با یک رژیم غذایی وگان کم‌چرب که سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، غلات و لوبیا است، استفاده کنید». “این یک راه ساده و خوشمزه برای حفظ وزن سالم و مبارزه با بیماری‌های مزمن است.”

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.