×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مانورهای جدید نیروی دریایی چین در نزدیکی تایوان بر شکار زیردریایی تمرکز دارد

به گزارش اشراف- مهدیه سادات قرشی، به گفته یک روزنامه حامی دولت چین، نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAN) تایوان را با کشتی های جنگی، بمب افکن ها، هلیکوپترها، جت های جنگنده و هواپیماهای جنگی ضد زیردریایی Y-8 “محاصره” کرده است.

گلوبال تایمز با استناد به مجموعه ای از “مانورهای” در حال انجام در حال حاضر توسط چینی ها در دریای اطراف تایوان، در تصاویر مربوط به ویدئویی که از تلویزیون مرکزی چین پخش شد، مدعی شد که این تصاویر نشان می دهد، از عرشه ناوشکن “چانگچون”،  هلیکوپترهای ضد زیردریایی به پرواز در آمده اند.

به نظر می رسد که تمرکز دولت چین در این مانورها، مورد هدق قرار دادن زیردریایی‌ها بوده است. همچنین گلوبال تایمز نیز گزارش داد که Y-8 تعدادی سونوبوی را برای تشخیص “برد وسیع” زیردریایی ها رها کرده است. با این حال، مشخص نیست که عملکرد این سونوبوی ها چقدر دقیق  بوده و آیا می توانند زیردریایی های متخاصم را در یک سناریوی جنگی شناسایی کنند. البته روزنامه های چینی مدعی شده اند که این عملیات مانور با موفقیت همراه بود است.

به گفته تحلیلگران، تمرکز چین بر هدف قراردادن زیردریایی ها در آب های نزدیک تایوان، ژاپن و دریای چین جنوبی، امری منطقی است زیرا چین به خوبی می‌داند که نیروی دریایی ایالات متحده بارها زیردریایی‌های تهاجمی کلاس ویرجینیا را در این منطقه به حرکت درآورده است و این کشتی‌ها مزیت قابل توجهی در زیر دریا برای ایالات متحده فراهم می‌کنند. در حالی که بسیاری از جزئیات مربوط به مکان‌های زیردریایی کلاس ویرجینیا، اهداف ماموریت و قابلیت‌های تکنولوژیکی طبقه‌بندی شده‌اند، این سکوهای زیردریایی مسلح به تاماهاوک با موفقیت چندین فناوری نوآورانه کلیدی را به کار گرفته‌اند.

قابلیت‌های نظارت زیردریایی کلاس ویرجینیا، توانایی پرتاب پهپادهای زیردریایی و ظرفیت ارسال مقادیر قابل توجهی اژدر و موشک‌های کروز، احتمالاً در هر نوع رویارویی با ناوشکن های چینی تعیین‌کننده است. در واقع، این زیردریایی‌های تهاجمی نیروی دریایی ایالات متحده می‌توانند دلیل اصلی نابودی حمله آبی خاکی چین به تایوان و اینکه چرا برنامه‌ریزان نظامی چین در پکن برای حمله به این کشور جزیره‌ای مردد هستند، باشد. اگر زیردریایی‌های کلاس ویرجینیا شناسایی نشوند یا خارج از برد باشند، می‌توانند پهپادهای کوچک مسلح را برای یافتن کشتی‌های چینی پرتاب کنند.

 

منبع: کریس آزبورن|  نشنال اینترست

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.