×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فضای مجازی؛ بستر تبیین خط روح الله (ره)

به گزارش اشراف- حامد حسین عسکری، سی و سه سال از ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، امام امت خمینی کبیر (ره) می‌گذرد؛ مردی از سلاله پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) که بزرگترین انقلاب فرهنگی و سیاسی جهان را رهبری کرد و به ثمر رساند. در همین حاال، پنجاه و نهمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ نیز، یادآور شروع حرکت انقلابی ملت ایران به رهبری امام راحل (رضوان الله علیه) است. ۵۹ سال از قیام مردم علیه ظلم و ستم رژیم دست‌نشانده ستمشاهی می‌گذرد و در این شش دهه، این انقلاب مسیر پرتلاطمی را پشت سر گذاشته است.

انقلابی که برای حفظ عزت، کرامت و استقلال انسان تحت لوای دین حیات‌بخش اسلام آغاز شد، هرچند در طلیعه ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، اما مسیر اصلی و بنیادین انقلاب همچنان استمرار دارد و این مسیر هم البته هموار و بدون مانع طی نشده است. در واقع، حرف حق ملت ایران در این مسیر ۵۹ ساله، با سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی از سوی کسانی مواجه شده که خوش نداشته‌اند صدای این مردم را بشنوند؛ مردمی که از ظلم‌ها و ستم‌های ۲۵۰۰ ساله  نظام شاه و رعیتی به ستوه آمده بودند و فقط می‌خواستند از حق خدادادی خود در همه عرصه‌های حیات دفاع کنند. سرکوب و شکنجه، جنگ نظامی، تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی و … تنها جلوه‌‌هایی از شعله‌های شرارت علیه این مردم در تمام سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بوده، ولی این مسیر همچنان ادامه یافته است.

حالا امروز و در گام دوم انقلاب اسلامی، برای تبیین ماهیت انقلاب ملت ایران و خطی که امام امت پیش روی این مردم گشود، میدان‌های مختلفی وجود دارد که یکی از مهمترین و موثرترین آنها همین «فضای مجازی» است.

فضای مجازی در دسترس ما – اعم از سایت‌ها و پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و … – فرصتی است تا با تبیین دقیق، امانتدارانه و هنرمندانه خط امام (ره) و انقلابی که او رهبری کرد، هم به تهاجم رسانه‌ای و تبلیغی دشمن پاسخ دهیم و هم فعالانه در جبهه نبرد تبلیغی و رسانه‌ای پیشروی کرده و حرف حق خود را به گوش اهلش برسانیم. آنچه در این مسیر و توسط فعالان مجازی باید تبیین شود، پاسخ روشن و صریح به سوالاتی از این قبیل است که چرا امام (ره) انقلاب کرد؟ مردم چرا با او همراهی کردند و چه می‌خواستند؟ واقعیت‌های روزگار ستمشاهی که کارد را به استخوان مردم رساند، چه بود و آیا اساسا انقلاب مردم یک حرکت هیجانی و موج‌واره بوده یا اینکه، متکی به واقعیت‌های تلخ جامعه آن روز به وقوع پیوست؟ ماهیت و مشخصه‌های اصلی خط امام (ره) چیست و در این ۴۰ و چند سال بعد از پیروزی انقلاب، چه کسانی به معنای واقعی کلمه در خط امام مانده‌اند و چه کسانی مزورانه، شعار خط امام را سر داده‌اند و در عمل، تیشه به ریشه آن زده‌اند؟ ولایت فقیه، به عنوان بزرگترین میراث فکری و اندیشه‌ای امام (ره) چه نقش و جایگاهی در مقطع کنونی انقلاب اسلامی دارد و وظیفه  مردم، مسئولان و نخبگان در برابر این جایگاه چیست؟ دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف چه بوده و نقص‌ها و کاستی‌های آن در کدام حوزه‌هاست و علت آن چیست و راه حلش کدام است؟ و دهها سوال مهم و مشابه که نقطه تلاقی دو جبهه حق و باطل در نبرد مجازی و رسانه‌ای امروز است. پشتوانه پاسخ به این سوالات در میدان جهاد تبیین «فضای مجازی» هم باید مطالعه دقیق و عمیق مستندات تاریخی و مبانی معرفتی انقلاب اسلامی باشد، نه اطلاعات پراکنده و گزینشی که قطعا به درد یاری جبهه حق و تبیین خط آن نمی‌خورد.

در این مسیر جهاد تبیین، از فِیک‌نیوزهای اجاره‌ای و بی‌نام و نشان مجازی گرفته تا آلبانی‌نشین‌های فرتوت و از پا درآمده و شبکه‌های پر سر و صدای آمریکایی و انگلیسی و سعودی، همه و همه متحد با هم پای کارند تا حقیقت انقلاب و خط امام (ره) را بپوشانند و اتفاقا در کارشان هم کم نمی‌گذارند و هر روز به ترفندی و شیوه‌ای عمل می‌کنند و آنچه را که می‌خواهند به خورد مخاطب بدهند، خوب بزک می‌کنند. در چنین شرایطی بازآرایی و تقویت جبهه خودی در میدان نبرد مجازی برای غلبه بر امپراطوری تبلیغی و دروغ‌ساز نظام سلطه، از نان شب هم واجب‌تر است، وگرنه پرچم تبیین حقایق مسیر طی شده تا امروز، افراشته نخواهد ماند و نسل‌های آینده تحت سیطره بمباران تبلیغی دشمن، راه را از بیراهه تشخیص نخواهند داد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.