×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرهنگیان خانه دار می شوند / ۴.۵ هکتار از زمین های الهیه مشهد به شرکت تامین مسکن فرهنگیان واگذار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اشراف، حمیدرضا نجف‌پور کردی، مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از قطعی شدن مالکیت شرکت تأمین مسکن فرهنگیان بر۴.۵ هکتار از زمین واقع در منطقه الهیه شهر مشهد پس از ۱۲ سال خبر داد و گفت: با این اقدام بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال از دارایی‌های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان استیفا شده و طبق برنامه این شرکت، قرار است واحدهای مسکونی برای فرهنگیان در زمین مذکور احداث شود.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: این زمین طی قراردادی در سال ۱۳۸۳ از سوی سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی به شرط ساخت مسکن به شرکت تأمین مسکن فرهنگیان واگذار شده بود و شرکت نیز نسبت به سرمایه‌گذاری و ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی در بخشی از زمین مذکور اقدام کرد.

نجف پور اظهار کرد: از سال ۱۳۸۹ تاکنون، باقی‌مانده زمین به متراژ حدود ۴.۵ هکتار به دلیل وجود معارضین مختلف، عدم رعایت صرفه و صلاح مجموعه فرهنگیان، قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی فسخ و عملاً زمین از مالکیت شرکت تأمین مسکن فرهنگیان خارج شد.

وی ادامه داد: به جهت اهمیت موضوع، پیگیری‌های حقوقی برای استیفای حقوق از دست رفته اعضا در اولویت برنامه‌های هلدینگ ساختمانی معلم قرار گرفت و طی اقدامات و پیگیری‌های مستمر شرکت و با ظرفیت‌سازی راهبردی و به‌کارگیری افراد متخصص و با تجربه و نیز به پشتوانه قشر عظیم فرهنگیان، اتفاق مبارکی رقم خورد.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به عقد قرارداد مجدد شرکت تأمین مسکن فرهنگیان با اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی و اخذ رأی نهایی و قطعی از دادگاه، تصریح کرد: طی این اقدامات، حقوق زمین الهیه مشهد به ارزش برآوردی بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال به شرکت بازگشت که خبر بسیار خوبی برای اعضای صندوق ذخیره و فرهنگیان است.

نجف پور گفت: خبر خوش اینکه شرکت تأمین مسکن فرهنگیان در نظر دارد پس از اجرای حکم دادگاه و تحویل زمین، ضمن حل اختلافات مالی با شهرداری مشهد، معارضات مطروحه را پیگیری کرده و نسبت به برنامه‌ریزی برای ساخت و واگذاری واحد مسکونی به فرهنگیان اقدام کند.

 

خبرنگار: مریم صلحی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.