×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عدم تصويب طرح شفافيت باعث فاصله مردم با مجلس شده است

به گزارش اشراف – مليحه عنبري: دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: «موردی که فکر می‌کنم درباره این مجلس برجسته است، این است که اکثر نمایندگان فعلی مجلس برچسب انقلابی دارند و با شعارهایی آمدند و ایده‌ای داشتند که ما می‌آییم و طرح شفافیت را تصویب می‌کنیم؛ تعداد زیادی از مردم نیز به این خاطر به آنها اعتماد کردند. اما در عمل چیزی که اتفاق افتاد، این‌طور است که شفافیت تقریبا به فراموشی سپرده شد و صرفا در دستور جلسات وجود دارد. درکنار آن نیز طرح‌های عجیبی مانند صیانت و دیگر موارد را در دستور کار قرار دادند که برای خودشان هزینه‌بر بود. »
زهرا مظهری، در ادامه با اشاره به اینکه در مجلس «تبیین» اتفاق نمی‌افتد، اضافه کرد: «درحال‌حاضر درصد زیادی از جامعه حتی نمی‌دانند که طرح صیانت چه ایده‌ای دارد و تصور درستی از آن ندارند درنتیجه مجموع این اتفاقات باعث می‌شود، مجلسی که با ایده بسیار خوبی روی کار آمد درحال‌حاضر از ایده خود فاصله گرفته و کارهای عجیب‌وغریبی می‌کند. مجلس فاصله و شکاف خود را با مردم بیشتر کرده و اعتماد مردم نسبت به آنها از بین رفته است. درباره مجلس این اعتماد بحث مهمی است و زمانی که این اعتماد از بین می‌رود، حتی اگر اتفاق خوبی رقم بزنند، زیرسایه اسم صیانت تمامی فعالیت‌های مثبت از بین می‌رود و دیده نمی‌شود. »
مظهری در ادامه درباره عملکرد کمیسیون آموزش اظهار کرد: «بحث عدالت آموزشی در این نظام حلقه مفقوده است. تا زمانی که ما نتوانیم عدالت آموزشی را در کشور به عمل برسانیم، نمی‌توانیم به دیگر مشکلات این حوزه رسیدگی کنیم. برای مثال در بحث آموزش‌وپرورش اکنون هرچه جلوتر می‌رویم، تعداد مدارسی که غیردولتی هستند، چه مدارس نمونه دولتی و چه مدارس سمپاد بسیار بیشتر می‌شوند و از سمت دیگر اگر تمرکز و تخصیص معلم‌های نمونه و… در بحث مدارس برداشته شود،  قشری از جامعه که توان پرداخت هزینه مدارس غیردولتی را ندارد، عملا از آن فاصله بگیرند. احتمالا نمی‌تواند در آموزش عالی هم رشته خوب و دانشگاه خوبی قبول شود.»

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.